מחיר גרם זהב להתכה

מחיר גרם זהב להתכה, או איך זה עובד?

רבים מהאנשים מחזיקים בביתם תכשיטים, שעונים ופרטי זהב קטנים אשר אינם בשימוש. פריטים שכאלו יכולים להיות שווים כסף, וליצר הכנסה צדדית וחד פעמית טובה. אם ברשותכם תכשיטי זהב אותם אתם מעוניינים למכור, ודאי תשמחו לדעת שלזהב אין גיל, ותוכלו למכור אותו בסכום כסף נכבד, גם אם מדובר בתכשיטים ישנים. אולם, לפני שאתם ניגשים למכור את הרכוש שלכם בחנות הקרובה, חשוב מאוד שתכירו כמה פרטים חשובים על עולם הזהב, המשיכו לקרוא.   

מחיר הזהב הוא בידיים שלהם

אז נכון שברחבי העולם נעשות אינספור עסקאות סביב הזהב, וכולן נסגרות על פי מחיר מסוים, אך למעשה,מחיר גרם זהב להתכה או לצרכים אחרים הוא מושג די ערטילאי, מאחר והוא משתנה כל העת בהתאם לעסקאות שונות הנעשות בבורסות ברחבי העולם. את מחיר הזהב היומי קובעת ועדה מיוחדת, הממוקמת בלונדון, ומונה 5 מוחות חשובים בעולם המתכות. הועדה נפגשת פעמיים ביום, ומעלה הצעות שונות למחיר גרם של זהב. על פי בדיקות של ביקוש והצע, ועל פי סגירת עסקאות בצורה תאורטית, וספקולציות שונות, דנים חברי הועדה במחיר, עד אשר מגיעים להחלטה לגבי מחירו היומי של הזהב.  

מה יכולות ללמד אותנו תנודות במחירים?

התבוננות במחירים ובתנודות במחיר במהלך ההיסטוריה יכולה ללמד אותנו רבות על התנהגות המחיר בהתאם לגורמים המשפיעים עליו. אלו אשר מבצעים עסקאות זהב על בסיס יומי, מהמרים על המחיר כמה ימים קדימה, בהתאם לתנודות שהתחוללו בעבר. לעיתים, לקפיצה גדולה יחסית במחיר ישנה סיבה, וסוחרים שונים לומדים לזהות הזדמנויות מן הסוג הזה, ולרכוש או למכור זהב בהתאם לתחזיות שונות.  

חישוב מחיר גרם זהב להתכה

חישובו של מחיר גרם זהב להתכה, או לכל שימוש אחר נעשה בכמה שלבים עיקריים

 ראשית עליכם להמיר את מחיר הזהב מאונקיות לגרמים. את המחירים אותם אתם רואים בעיתונות, בתקשורת ובאתרי האינטרנט השונים נהוג לצין באונקיות, ואילו אתם יכולים למדוד את כמות הזהב שברשותכם בגרמים. על מנת להמיר מאונקיות לגרמים עליכם לחלק את מחיר האונקיה ב- 31.3, ולקבל את מחיר הזהב בגרמים.

שנית, עליכם לבדוק כמה קראט שווה המוצר, כלומר כמה מתוך תערובת המתכות המרכיבות את המוצר היא זהב טהור, שלפיו תוכלו לתמחר.

לבסוף, עליכם לזכור לשקול את הזהב ללא אבני החן והקישוטים השונים (אם יש), על מנת לקבל מושג אמיתי על כמות הזהב שברשותכם.      

מכירה של זהב להתכה

חשוב שתדעו כי מחיר גרם זהב להתכה, הוא אינו אותו המחיר המחושב על הניר. הסיבה העיקרית היא שבמקרה בו אתם מוכרים זהב לצרכי התכה, רק שווי כל הגרמים הוא אשר משפיע על המחיר, ואין זה משנה כמה שילמתם על המותג, או איזה עבודה נעשתה על המוצר. לעומת זאת, אם אתם מוכרים זהב לצרכי שימוש, תוכלו להרוויח סכומים גבוהים יתור על פרמטרים אלו.   

ניתן לבדוק את ציטוט מחיר הזהב אונליין בדף מחשבון הזהב שלנו:

5 טיפים שחייבים לדעת לפני ביצוע עסקה:

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט