קניית זהב – תשעה טיפים שחייבים לדעת

טיפ ראשון: בדקו מה המשקל

המשקל של הזהב עוזר להבין כמה הזהב שלכם שווה , כך תקבלו סדר גודל של מה לצפות בביצוע עסקה מול בית עסק שמבצע קניית זהב תמורת מזומן.
יש לקחת בחשבון שבמסחר בזהב ישנה יחידת מידה הנקראת אונקייה טרוי והיא 31.1 גרם לכל אונקייה של זהב,חשוב לא להתבלבל עם יחידת המשקל של האונקייה האמריקאית שהיא 28 גרם,כאשר מדובר בזהב מדברים אך ורק על אונקייה טרוי.

טיפ שני: בדקו מה הקרט

ישנם מספר רב של קרטים כאשר מדובר בזהב ולכל אחד מהם יש מחיר שונה,לפני ביצוע עסקה של קניית זהב מומלץ לקחת זכוכית מגדלת ולעבור פריט פריט כאשר אנו מחפשים הטבעה על התכשיט של אחד מהקרטים 9K 14K 18K 21K 22K 24K, לאחר שבצעתם זאת בהחלט ניתן להגיע לתוצאה יחסית מדויקת של ערך הזהב שברשותכם.
יש לקחת בחשבון שלא תמיד מוטבעת חותמת או שהיא פשוט נשחקה ולא ניתנת לקריאה, במצב שכזה בית עסק שקונה זהב יכול לבצע עבורם בדיקה מול חומצה אשר תעזור לכם לקבוע את קרט התכשיט – בית עסק הגון ישמח לעשות זאת ללא תשלום.
עפי חוק כל תכשיט המיוצר בישראל צריך לעבור במכון התקנים הישראלי ולקבל חותמת רשמית של איכות הקרט.

טיפ שלישי: שמרו את הקרטים שלכם בנפרד

בקניית זהב ישן במזומן חשוב מאוד להפריד בין כל קבוצת קרט של תכשיטים ולשמור אותם בנפרד,כאשר נגשים לבצע את עסקת מכירת הזהב יש לשקול כל קבוצה בנפרד ולהעריכם בנפרד, תכשיטנים רבים ירצו לשקול את כולם יחד דבר אשר יתבטא בהפסד כספי ללקוח בד"כ.

טיפ רביעי: דעו את הערך

מומלץ לבצע סקר קטן לפני שנגשים לבית עסק לקניית זהב ישן,אנו ממליצים על שלוש בדיקות והצלבתם:

  • האחד זה בדיקה אונליין של מחיר הזהב מול האתר העולמי —> goldprice.org ושם תוכלו למצוא מחיר מדויק לאותו יום שעה ודקה של מחיר הזהב.
  • השני זה מחשבון זהב הביתי שלנו אשר מעודכן אונליין וצמוד לשער הזהב העולמי  והדולר. —> מחשבון מחיר גרם זהב
  • השלישי זה בדיקה טלפונית מול סוחרי זהב המבצעים קניית זהב במזומן וקרובים לאזור מגוריכם.

הצליבו את שלושת הבדיקות הללו ואין שום סיבה שבעולם לא תדעו בדיוק כמה זה מחיר הוגן עבור הפריטים שלכם.

טיפ חמישי: דעו מול מי אתם עומדים

בצעו בדיקה בחיפוש קל בגוגל ופייסבוק על בית העסק אותו בחרתם למכירת הזהב הישן שלכם, קראו מספר ביקורות ודעו מי מול אתם עומדים, בתחום המסחר בזהב ישנם חאפרים רבים לכן שלב זה הנו החשוב ביותר.

טיפ שישי: דעו מה אתם מוכרים

לפני שמבצעים עסק מול עסק הקונה זהב ישן חשוב להבין שישנם פריטים ששווים מעבר לערך הגולמי של הזהב.
אם מדובר בתכשיט של חברה מוכרת או פריט עתיק ומיוחד במקרים מסוימים ניתן לקבל פרמיה מסוימת מעל מחיר הזהב.

טיפ שביעי: בצעו בדק שוק

בבית עסק הגון הערכת הפריטים שלכם אמורה להתבצע ללא תשלום או התחייבות לכן זכרו שאינכם חייבים לקפוץ על ההצעה הראשונה הניתנת לכם ומומלץ לבצע השוואה של בין 2 ל 3 בתי עסק ובכך לדעת בוודאות שאתם מקבלים מחיר הוגן.

טיפ שמיני: היו ריאלים

כאשר בוחרים למכור את התכשיט הישן יש להבין שאתם ברוב המקרים תקבלו את ערכם כזהב בלבד ולפעמים זה יכול להיות הפרש רציני ממחיר הקניה בגלל מספר דברים שיש לקחת בחשבון והם:

  • הפסד של המיסים 20%.
  • הפסד של רווח החנות 20%.
  • הפסד עלות ייצור 10%.
  • הפסד של רווח קונה זהב 5%.

חשוב להבין,השתמשתם בתכשיט ונהניתם ממנו כעת תרצו לקבל את ערכו כזהב ובית העסק לקניית זהב ישן במזומן לא יכסה את המסים ששילמתם, הרווח שבעל החנות הרוויח עליכם,עלות הייצור של בעל החנות שמכר לכם וכמובן שכמו כל בית עסק ינכו אחוז מסוים מהערך המלא של הפריטים שלכם כעמלה על השרות.

טיפ תשיעי ואחרון: הביאו תעודת זהות

בתי עסק למכירת זהב או קניית זהב ישן ידרשו מכם על כל עסקה של המרת זהב לכסף מזומן תעודת זהות לביצוע העסקה , חשוב להבין שבית עסק רציני הפועל עפי חוק הוא בית עסק שאתו תרצו לבצע עסקאות מסוג זה.    בהצלחה!

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט