מילון מונחים

מספר מונחים מעולם הזהב שאספנו עבורכם:

אונקיה: יחידה מדידה של זהב אונקיית טרוי היא 31.1035 גרם.

איגל: מדובר על המטבע זהב אמריקאי עם ציור הנשר מוטבע עליו.

אסימון: משמש להטבעה של אות או מותג מסוים עם מטבע או מטיל זהב.

אבקת זהב: גושי זהב קטנים שלרוב אפשר למצוא בבתי מלאכה כמו משרדי צורפות ושיבוץ, שאריות של זהב.

בדיקה חומצית: בדיקת זהב ורמת הטוהר שלו על ידי חומצה חנקתית ומי מלח.

בופלו: מטבע זהב אמריקאי שהנפקתו החלה ב 2006 והוא במשקל של אונקיה אחת עם דרגת טוהר של 999.9 וזהו המטבע זהב האמריקאי היחידה בטוהר של 24 קראט.

ביטוח נגד משברים: מחיר הזה עולה בזמני משבר שונים כמו משברים כלכליים ביטחוניים פולטים וחברתיים ואדם המחזיק זהב בתקופות של משבר בעל בטחון הרבה יותר גדול מאשר אנשים שכל כספם נמצא בבנק או במניות כלשהן מכיוון שכספו מוגן הרבה יותר בנכס מוחשי הרבה יותר שאם כבר מחירו יעלה,

בסיס הזהב: מספר מדינות בעולם שהתחייבו להצמיד לשער מטבע שלהן לכמות מסוימת של זהב, מערכת זאת התקיימה באופן רשמי מ 1834 ועד 1971 אך עם הפסקות קלות בתקופות של משבר כלל עולמי או מלחמה, במאה הקודמת רוב המדינות החשובות הצטרפו לבסיס הזהב, ישנם שלושה סוגי בסיס כסף קלאסי סטנדרט וברטון וודס.

בוליון: לבוליון יש כמה פירושים האחד הוא כמות של זהב בצורה הגולמית שלו מבלי שעבר תהליך של הטבעה או יציקה כלשהי מעשה אדם,הפירוש השני של בוליון הוא זהב עם צורה של מטיל זהב , פירוש שלישי הוא מטבע עם תכונות של בוליון.

ברטון וודס: מספר כללים והליכים למען ניהול מערכות פיננסיות עולמיות שפעלו בשנים שבין 1946 ועד 1971 והיא אחד מבסיסי הזה הקיימים תחת שיטה זו המדינות הסדירות חובות שלהן בדולר ארצות הברית, שיטה זו התחייבה לפרוע החזקת דולרים של בנקים מרכזיים אחרים ולקבל תמורתם זהב בשער קבוע, ארה"ב הייתה בגרעון כלכלי מה שהקטין את עתודות הזהב שלה בהדרגה ופגע באמון של ארה"ב שהיא יכולה לפדות את המטבע שלה בזהב.

ברק: מטבע במצב חדש כמו ישר אחרי ההנפקה.

גולד איגל: מטבע זהב אמריקאי ובו מופיע נשר מוזהב.

גולד באג: מושג זה מתייחס לאדם שיש לו שגעון לזהב ומשקיע את כל כספו בזהב אינו מקבל את המערכת הכלכלית בתפיסתו ושרק הזהב באמת בעל ערך מסוים ולא חתיכת נייר הדפסה עליה.

גוש זהב: לרוב מדובר על זהב בצורתו הגולמית שנמצא בשטף נהר והמים עיצבו את צורתו מכיון שזהב טהור הוא חומר רך בחלק מהפעמים גוש זה מתייחס ל מטבע בוליון שהונפק על ידי אוסטרליה.

גריין: קיום משתמשים ביחידת משקל טרוי כשמדובר בזהב בעבר היו משתמשים ביחידת משקל עתיקה שנקראה גריין ומשקל זה היה כמו גרגיר חיטה לשם השוואה אונקיה טרוי היא 480 גריין.

גב: מדובר על חלקו האחורי של מטבע שברוב המטבעות ימצא שם סמל מלכות כלשהו.

דגם: הטבעה בפעם הראשונה על מטבע בכדי להציג אותו בפעם הראשונה סוג של ניסוי לשם ניסוי זה לא תמיד משתמשים בזהב ויכולים להשתמש במתכות אחרות.

דובי: כאשר יש ירידה בשוק המילה "דובי" היא כינוי למצב זה.

דיוקן: דמות הנמצאת על הפנים של מטבע זהב.

דירוג: מטבע מוערך עפי כמה קריטריונים ביניהם איכות הטבעה שחיקה ברק וכו' , את הדירוג מונים עפי סולם דירוגים מוגדר, הדירוג מתחיל ב 70 ודירוג זה מקבל רק מטבע זהב במצב טוב ונגמר ב 3 שהוא מצב גרוע ביותר למטבע זהב עד כדי כך שכמעט אי אפשר לזהות אותו.

דרגת טוהר: זהב נמדד לפי רמות טוהר והטוהר נמדד בחלקים של 1.000 לדוגמא מטיל זהב של 995 מכיל 995 חלקים של זהב ועוד חמש חלקים של מתכות אחרות,בעבר זו הייתה רמת הטוהר המקסימלית שניתן להגיע אליה אך כיום עם הטכנולוגיה אפשר להגיע גם לרמות טוהר זהב של 999.999 .

דאבל איגל: מטבע זהב אמריקאי עם ציור של נשר כפול.

הילך חוקי: שטר נייר או מטבע שמוכרז על ידי הממשלה כאמצעי תשלום וחייב להתקבל עבור פירעון חוב או תמורה מסחורה או שירות, זהב וכסף שימשו בעבר בתור אמצעי סחר ותשלום, פעמים רבות סוחרים לא הסכימו לקבל כסף מנייר ורצה כסף זהב או מתכת יקרה אחרת, במטבעות הליך חוקי הוא שמטבעות זהב במעמד זה לא חייבות במכס או מע"מ. כל מטבעות זהב בוליון המודרניים הם מטבעות זהב במעמד של הילך חוקי, מה שגורם להם להיות פופולאריים כל כך.

היקף: הצד של מטבע שיכול להיות מחורץ בעל כיתוב או חלק.

הטבעה חוזרת: תהליך זה קורה כאשר מטביעים מחדש מטבעות שהונפקו בעבר על מנת לחדש אותם וזה נועד לחדש את המטבעות הישנים במקום לייצר חדשים פעולות אלו נעשות עם מבלט ישן עם אותו תאריך סגסוגת ומידה והממשלה מחליטה איזו שנה היא תנפיק מחדש.

הקלה כמותית: מדינות זו נעשית על ידי בנקים מרכזיים שהמטרה העיקרית שלהם היא להגדיל את כמות הכסף בכלכלה כמו הכסף היא הרזרבות פלוס המב"צ ,במדיניות זו מורידים את הריבים כמה שיותר קרוב לאפס מדפיסים כסך ורוכשים נכסים פיננסים כמו אג"חים של מדינות או אג"חים של חברות המילה כמותית מתייחסת להגדלת כמות הכסף והמילה הקלה היא להוריד את הלחץ מהבנקים שצריכים לספק את הכסף.

הלוואת זהב: דרך של מימון על ידיי הלוואת זהב מהבנק ומכירתו בשוק על מנת להגדיל מוזמנים פעולות אלו לרוב נעשות למימון כריית זהב, ההלוואה מוחזרת בזמן שהוגדר מראש והריבית על ההלוואה מוחזרת בזהב או מטבע.

חשבון לא מוקצה: חשבון בו לקוח מסוים מפקיד את המטילים שלו בבנק אך הם לא שמורים ספציפית לו אלא מהווים חלק מהמלאי הכולל של הזהב בבנק , הבנק מלווה זהב ולכן הלקוח לא מוגן מפני סיכונים של צד שלישי במקרים של פשיטת רגל של הבנק ברגעי משבר כלכלים.

חשבון מוקצה: בסוג חשבון זה הזהב מופרד פיזית מזהב אחרת בכספת ובמקרה של פשיטת רגל המלווה מבוטח.

חצי נשר: מטבע זהב אמריקאי עם חצי נשר בפנים שלו הערך הנקוב שלו הוא חמש דולר והוא הונפק בשנים 1795 עד 1929 והוא מכיל 0.24187 אונקיה טרוי מטבע זהב קיים בשני סוגי עיצובים אינדיאני וגברת החירות.

טוהר: לרוב בתכשיטים הזהב מעורבב במתכות אחרות וכשמדברים טוהר הזהב זה החלק של הזהב ביחס למתכות האחרות מטבע עם 100 אחוז זהב הוא עם טוהר של 24 קרט.

כסף מוצהר: כסף שהופך להליך חוקי מכוח החלטה ממשלתית ואינו מגובה במתכות יקרות כמו זהב או כסף קיום כל המטבעות הקיימים הם כסף מוצהר שווה לבסיס הכסף בסיס הכסף שווה ל עו"ש פלוס מב"צ.

כתובת: המילה כתובת מדברת על הכיתוב על מטבע זהב.

לא משומש מעולה: מטבעות זהב אלו נמצאים בקבוצת דרגות שבין 67 ל 70 ואלה מטבעות זהב במצב כמעט מושלם עם סימנים קלים בלבד וברק.

ליטוש סטן: סוג של פיניש של ליטוש מטבע ובליטוש זה מטבעות זהב מקבלים עיבוד מיוחד שמעניק למטבעות זהב מראה של משי.

לא משומש: מושג ידוע מדובר במטבע זהב במצב חדש לחלוטין שאינו היה בשימוש.

מבלט: מתקן ממתכת שמשמש להטבעות ועיצוב של מטבעות זהב.

מחיר מבוקש: מחיר מבוקש הוא מה שמי שמוכר זהב מבקש עבור הזהב שלו.

מחיר נדרש: כאשר אתה מציע למכור זהב במחיר ספציפי.

מחיר הזהב: מחיר הזהב העולמי אשר נקבע בלונדון

מטבע זיכרון: מטבעות מסוג הילך חוקי או מדליות שהונפקו ובדר"כ מזהב.

מטבע בוליון: בעל התכונות של בוליון והגורם המרכזי שקובע את המחיר הוא טוהר הזהב של מטבע זהב ,מטבעות זהב בוליון חדשים מונפקים על ידי הבנקים המרכזיים וגם כן מטבעות זהב ממשלתיים ,המטרה העיקרית של המטבעות האלו היא השקעה בזהב וחלק ממטבעות הזהב שהונפקו פעם למסחר כיום הם בוליון והמחיר שלהם קרוב למשקל הזהב ומשתמשים בהם לקניית זהב והשקעה בו.

מטבע נומיסמאטי: מטבע זהב שהערך שלו תלוי בכמה הוא נדיר המצב שלו ושנת ההנפקה שלו סימן טביעה מאשר במשקל זהב.

מטבע עתודה: מטבע זהב שהבנק המרכזי מחזיק בו הוא מטבע זהב של מדינות אחרות ,עתודות אלו מוחזקות במטבע חוץ של מדינות שהמטבע שלהן הוא מטבע יציב יחסית כמו היין היפני וכך יכול לשמש באמצעי לסחר ,יכול לשמש למימון וסגירת חשבונות סחר.

מטבעה: המקום שבו מייצרים ועושים הטבעות במטבעות זהב ומטילי זהב.

מטיל: מטיל זהב הוא כמות זהב מסוימת ברמת טוהר ל 999 שעיקר מטרתו הוא סחר או השקעה טוהר המטיל מקובל בחלקים שונים בעולם ברמות טוהר שונות וישנם שני סוגי מטילים מטיל מוטבע ומטיל יצוק, את המטיל היצוק עושים כששופכים את הזהב המורתח אל תוך צורה מסוימת מטילים מהשוק הזה שוקלים המון ומשמשים למסחר ומטיל זהב מוטבע נוצר על ידי חיתוך אסימונים מרצועת זהב שטוחה והטבעה של המאפיינים של המטיל זהב לרוב מטילים אלה עם בעלי משקל נמוך יותר ממטיל זהב יצוק.

מחיר במקום: מחיר זהב נתון לאותו רגע ולעסקה מיידית, בשוק של הזהב מסירה במקום נערכת עד יומיים מתאריך סיכום העסקה, המסחר בזהב מתנהל 24 שעות מקורו במזרח אסיה בהמשך הוא באירופה והמסחר מסתיים באמריקה ומהסיבה הזאת מחיר במקום משתנה כל הזמן.

מטיל למסירה תקנית: מטיל מסוג זה צריך לעמוד בתקן של הבורסה לזהב בלונדון, תקן זה מפרט מאפיינים של מטיל שיתקבל למסחר בה מטיל שאינו בעל תקן זה אינו יכול להיסחר בבורסה לזהב בלונדון,התקןן דורש מטיל במשקל של 350 עד 430 אונקיות בדרגת טוהר של 995. בנוסף הבורסה לזהב דורש שהמטיל יישמר על ידי מוסד מוכר.

מסירה: העברת של כמות זהב מסוימת לקונה זהב שלה.

מצב הנפקה לא משומש – תיאור זה מתאר דרגות גבוהות בסולם דירוג המטבעות 60-70 מטבעות זהב אלו ממש כמעט במצב של הנפקה ותכונה בולטת של מטבעות מסוג זה שהם לא היו במחזור אלא נשמרו ישר אחרי הטבעתם ופעם בכמה זמן הועבר ממקום למקום אחר, אין לו סימני שחיקה ושימוש כלל ואיכות הברק שלו קבועה ביותר מה שקובע את הדירוג המספרי שלו.

20 מרק: מטבע זהב גרמני משקל הזהב שלו הוא 0.2305 והוא שוקל 7.1685 ודרת הטוהר שלו 900 העיצוב של צד הגב אחיד ועיצוב הפנים שלו משתנה ממדינה למדינה ולרוב עם דיוקן של שליט.

משקל זהב ממשי: המשקל של הזהב שמטיל או מטבע מכיל בתוכו בשונה ממשקל שכולל מתכות נוספות בנוסף לזהב לדוגמא מטבע זהב נשר אמריקאית מכיל אונקיה טרוי זהב שהמשקל הכולל שלה הוא 1.0909 אונקיה טרוי.

משקל משני: המטבעות המודרניים מונפקים במשקלים של אונקיה חצי אונקיה רבע אונקיה ועשירים אונקיה מטבעות זהב במשקלים משניים בעלי ביקוש קטן יותר מבחינת משקיעים וסוחרים פחות רוצים להתעסק עם משקלים נמוכים מכיוון שהפרמיה אינה שווה את המחיר.

מרווח: ההפרש בין המחיר שדורש אדם אחד המוכר זהב לבין מחיר הזהב שרוצה קונה הזהב לשלם.

נזילות: בעיית מזומנים פנויים שאפשר לפתור במכירת זהב במזומן.

מטבע זהב סוברין: מטבע זהב בריטי ויש לו כינויים רבים מטבע זהב גורג ומטבע זהב אדוארד והוא אחד ממטבעות זהב בוליון הנפוצים ביותר משקל הזהב שלו הוא 0.235 אונקיות ויש לו דרגת טוהר של 917.

עלה אדר: מטבע זהב קנדי עם דרגת טוהר של 999.9 וקיים במשקלים של אונקיה חצי אונקיה רבע ועשירית מטבע זהב זה היה פופולארי מאוד בשנות השמונים.

ערך נקוב: ערך כספי חוקי שמוטבע על מטבע זהב , בתכלס מחיר המטבע לא נקבע לפי הערך הנקוב אלא על פי משקל הזהב שמטבע הזהב מכיל, לדוגמא נשר זהב במשקל של אונקיה הוא חמישים דולר אבל המחיר שלו יהיה לפי מחיר אונקיית זהב ועוד הפרמיה של אספן.

עושה שוק: חברה פיננסית גדולה שמצטטת את מחירי קניית זהב ומכירת זהב, החברה בעלת מלאי של זהב ומוכנה לקנות ולמכור כמויות גדולות של זהב בכל זמן ובכך משפיעה על מחיר הזהב ויש לה כוח בקביעת מחיר הזהב.

עתודות זהב: מדובר על זהב שמחזיק הבנק המרכזי כחלק מעתודות מטח של המדינה מדינות מחזיקות בממוצע עשר אחוז מהעתודות שלהן בזהב וקיימים כמה הבדלים בין כל המדינות בעולם לדוגמא עתודות הזהב במדינות אירופה מגיע לשישים אחוז אם לא יותר ועתודות זהב במדינות מתפתחות הוא אחוזים בודדים.

פנים: הביטוי מדבר על פנים מטבע זהב שלרוב מופיע בו דמות .

פסו: מטבע זהב מקסיקני שקיים בהמון ערכים של אונקיית זהב משקל מטבעות אלו נע בין 1.2057 אונקיה עד ל 0.0482 אונקיה מבין מטבעות אלו ה 50 פסו הוא הנפוץ ביותר שם נוסף הוא יובל מאת השנים שהונפק לכבוד 100 שנות עצמאות למקסיקו דרגת הטוהר שלו היא 900.

פרמיה: מדובר על אחוז ממחיר מטבע שמשולם בנוסף לערך האמתי של משקל הזהב הפרמיה משולמת לרוב על ידי אספנים או משקיעים שמאמינים כי הזהב הולך לעלות בהרבה יותר מעל הפרמיה ולא אכפת להם להשקיע יותר כסף ולהרוויח יותר אחר כך, מטבעות זהב נדירים מקבלים פרמיות יותר גדולות.

פרנק: מטבע זהב רשמי של צרפת שוויץ בלגיה ומדינות אירופאיות נוספות למטבע זהב פרנק לרוב ערך נקוב של עשרים פרנק מטבעות זהב אלו שימשו המון לסוחרי אירופה והם בעלי תכונות זהות של דרגת טוהר של 916.7 ומשקל זהב של 0.1867 אונקיה טרוי.

פנדה: מטבע זהב סיני שבפנים שלו מצויר דוב פנדה עם צורה משתנה בכל שנה ושנה דרת הטוהר שלו היא 999 והוא קיים בגדלים של אונקיה חצי רבע ועשירים.

צבע זהב: שילוב שונה זה מתכות בשילוב עם הזהב יוצרות צבעי זהב שונים למשל כסף נותן גוון ירקרק ונחושת אדמדם ניקל נותן זהב לבן.

קבוע שער קבוע: מדובר על המחיר של אונקיה טרוי של זהב המחיר של אונקיה נקבע פעמיים ביום בלונדון בבורסה לזהב על ידי נציגים של חמש החברות הגדולות בעולם לזהב איזון המכיר נעשה על ידי קונים ומוכרים ומשתנה עד שכמות הזהב למכירה וכמות זהב לקנית משתוות,המחיר שבו הושג האיזון הוא המחיר הקבוע שנקבע לאותו יום.

קנגרו: מטבע זהב אוסטרלי בעל דרגת טוהר של 999.9 קיים בגדלים של אונקיה חצי רבע עשירית

קרוגרנד: מטבע זהב אפריקאי בעל טוהר של 22 קראט מטבע זהב זה שלט בשוק מטבעות הבוליון בארה"ב עד שנות השמונים.

קראט: מאפיין ומבדיל בין מידות הטוהר של הזהב זהב טהור הוא 24 קרט והוא 999.99.

קורונה: מטבע זהב אוסטרי בערך נקוב של 20 קורונה ו 100 קורונה עם משקל זהב של 0.1960 אונקיה טרוי.

רבע נשר: מטבע זהב אמריקאי עם ערך נקוב של שתיים וחצי דולר משקל הזהב שלו הוא 0.121 אונקיה והוא קיים בשני עיצובים אינדיאני וראש החרות.

שור: מונח זהב מתאר מצב של עלייה בשוק הזהב ומחיר הזהב .

שטח: החלק השטוח על מטבע הזהב.

תו צורפים: חותמת על כל סוג של זהב שמאייפנת את טוהר הזהב שבו.

תזמורת פילהרמונית: מטבע זהב אוסטרי עם דרגת טוהר של 999.9

לא מצאתם מה שחיפשתם? מוזמנים לצור קשר לייעוץ חינם ללא עלות או התחייבות!

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט