מטבע זהב סוברין

רקע על מטבע זהב סוברין אנגלי – ידוע כ ג'ורג גם כן

מטבע סוברין תקני מכיל 0.2354 אונקיות טרוי של זהב טהור, כשטוהר הזהב הוא 22 קראט 916 אלפיות, והמשקל שלו 7.988 גרם. 

סוברין באנגלית: Sovereign הוא מטבע זהב בריטי שהערך ההיסטורי שלו היה לירה שטרלינג. שמו של המטבע מגיע מדיוקן המלך שמופיע באחד הצדדים של המטבע.
הנפקתו של הסוברין הראשון הייתה ב 1489 והיא הייתה ע"י הנרי השביעי. המשקל שלו באותה תקופה היה 15.6 גרם בטוהר 23 קרט 958 אלפיות. ב1816 הפרלמנט הבריטי הכריז על רפורמה מוניטרית שביטלה את הגינאה כהליךך חוקי ומטבע הסוברין הוגדר מחדש במשקל של 7.322 גרם זהב טהור, שווי החדש היה 20 שילינגים.

מכירת מטבעות זהב עתיקים

 

מטבע זהב ג'ורג אנגלי רקע

עד מלחמת העולם הראשונה מטבע סוברין היה מטבע לסוחר בבריטניה, אבל בגלל השהיית בסיס הכסף באימפריה הבריטית ובגלל המלחמה שבעקבותיה בא השפל הגדול הצטמצמו כמותיות מטבע הסוברין במחזור והלך להעשות שימוש בשטרי נייר ובמטבעות בעלי ערך נמוכ מליש"ט של הבנק של אנגליה. ההטבעה המלכותית בבריטניה ממשיכה להנפיק מטבעות סוברין שמהווים הליך חוקיה,אבל בגלל שהערך של הזהב בכל מטבע סוברין גבוה בהרבה מליש"ט אחת, מטבע הסוברין משמש בעיקר כזהב נזיל ,פריט אספנות או משמש למסחר מכיוון שמחיר הזהב משתנה כל הזמן ואפשר להרוויח משינויים אלה.
מטבע סוברין תקני מכיל 0.2354 אונקיות טרוי של זהב טהור, כשטוהר הזהב הוא 22 קראט 916 אלפיות, והמשקל שלו 7.98 גרם. מספר מִטבעות מנפיקות את מטבע הסוברין : סידני, לונדון, פרת', מלבורן ובעבר גם פרטוריה ובומביי. מטבעות בערכים של חצי סוברין, שני סוברינים וחמישה סוברינים מונפקים לעיתים רחוקות. ב-2009 הנפיקה המטבעה המלכותית בפעם הראשונה מטבע זהב בערך של רבע סוברין.

המשמעות של המילה סוברין היא – ריבון, מושל, מלך, מנהיג וכו'

מטבע הסוברין ליווה הרבה מלכים אנגליים וביניהם – הנרי השביעי, הנרי השמיני, המלכה מרי, אדוארד השישי, ג'יימס, המלכה אליזבט, ג'ורג' השלישי – למטבע סוברין יש שמות נרדפים כגון: מטבע אליזבט,מטבע ג'ורג', מטבע אדוארד .
מתחילת המאה התשעה עשר סימן ההכר של מטבע הסוברין הוא הטבעה של דמותו של ג'ורג' הקדוש רוכב על סוס ובידו חרב ולצידו דרקון בצד אחד של המטבע ובצד השני מוטבע דיוקן מלך אנגלי.

הקשר הישראלי למטבע זהב סוברין אנגלי

למטבעות זהב מסוג סוברין היה קשר ועדיין יש קשר ישראל מכמה סיבות במהלך שתי המאות הקודמות הייתה עליה מואצת של יהודים לישראל אבל לא הונפק בארץ ישראל מטבע מקומי אז המטבעות הסחירים היו לירות טורקיות – בגלל השלטון העותומני גם פרנקים צרפתים ,רובלים רוסים, מרקים גרמנים וגם סוברנים בריטים נסחרו בישראל. למטבע סוברין הזהב יש חשיבות גדולה ערביי ארץ ישראל בגלל שהם נותנים את מטבעות סוברין הזהב בתור נדוניה לכלה ובבוא העת היא תקבל כסף תמורתם ויהיה לה רכוש פרטי. בארצות ערב אחרות נפוץ מנהג זה לתת לכלה סוברינים מזהב.

מעוניינים בייעוץ ופרטים נוספים על מכירת מטבעות זהב ? לחצו כאן!

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט