מחיר זהב – מדריך לסוחר המתחיל חלק ג'

מטבעות זהב

למטבעות זהב יש מעט יותר "אופי" מאשר מטילי זהב סטנדרטיים לכן מושכים משקיעים רבים אשר ההשקעה בזהב היא בחלקה תחביב עבורם ונפח ההשקעה שלהם קטן יותר גם כן.
מטבעות זהב אינם משמשים להשקעה בלבד אלא נהוג גם כן לתת אותם במתנה במגוון אירועים או לשם הנצחת זכרון או ארוע כלשהו.
ישנם מגוון גדול מאוד של מטבעות ואספני המטבעות משחקים תפקיד גדול מאוד בסחר העולמי של המטבעות, לדעת את ערך מטבע הזהב חשוב ביותר כאשר אתה מעוניין למכור לאספן מכיוון שישנם מטבעות ששווים מספר מונים מעל מחיר הזהב ואי הערכת שווי המטבע בצורה נכונה יכולה לגרום להפסד כסף רב.
לא כל מטבעות הזהב שווים כסף רב מעל מחיר הזהב , להיפך רוב מטבעות הזהב שווים רק את ערכם בזהב ולעיתים כאשר הביקוש לזהב נמוך מספר אחוזים מתחת למחיר הזהב.

בוליון זהב מושפע ממחיר הזהב

בוליון זהב טיפוסי צריך להכיל אונקייה אחת של זהב טהור 24 קראט, ישנם אונקיות זהב רבות המיוצרות ב 22 קראט אך הנטו שלהם הוא אונקייה של זהב טהור.
ניתן לרכוש ממגוון רב של מטבעות זהב אך הנפוצים ביותר הם הרויאל מינט (24 קראט) , הקרוגרנד הדרום אפריקאי (22 קראט) והעלה אדר הקנדי (24 קראט).
מטבע זהב בעל רמת הטוהר הגבוה הינם בעלי הערך הגבוה ביותר (וגם רמת סחירות) , מטבע הזהב מסוג רויאל מינט הינו בעל דרגת הטוהר הגבוה ביותר של ארבע תשעיות והוא זמין לרכישה במגוון צורות ומשקלים.

מס על מטבע סוברין אנגלי

חלק ממטבעות הזהב כגון סוברין אנגלי, חצי סוברין ומטבעות בריטניה מעל משקל של אונקיה הם מטבעות ללא מס מה שהופך אותם לאטרקטיביים ביותר עבור משקיעים רבים, זאת אומרת שכאשר תמכור מטבעות מסוג זה לא יגבה ממך מס על הרווח דבר שאי אפשר לומר על דברים כמו מתכת כסף. 

מתכת כסף כהשקעה

משקיעים רבים בוחרים להשקיע גם כן במתכת הכסף ומאמינים שיום אחד תכפיל את ערכה פי כמה וכמה,ישנו שוק גדול מאוד לאונקיות כסף. כסף נחשב בעיני משקיעים כמעט יותר מסוכן מהשקעה בזהב עקב תנודותיו למרות שיש קורלציה כמעט מתואמת לחלוטין בין מחיר הזהב למחיר הכסף.
צפייה במחירי הכסף או מחיר זהב אונליין יכול להיות מאוד מעניין ומלחיץ כאחד לאדם הבוחר להשקיע בשני המתכות,מחירי הזהב והכסף אינם כמו שהיו בהיסטוריה והשתנו משמעותית מבעבר בגלל שההיצע והביקוש השתנו רבות לאורך השנים ואם אתם מעונינים להשקיע בשני המתכות מומלץ לשים לב לתנודות וכמובן למכור ולקנות במרווחים קטנים של רווח.

מס על רווח בכסף לעומת זהב

בתור משקיעים תרצו לשים עין גם על מחיר הזהב וגם על מחיר הכסף מכיוון ששניהם לרוב יושפעו מאותם אירועים כלכליים כמו הודעות ממשלתיות וכדומה.
בכל אופן זה חשוב לדעת שהמס על רווח בהשקעה במתכת כסף גדול מהמס על רווח בהשקעה בזהב ולכן השקעה זו פחות כדאית לחלק מהמשקיעים.

בוליון זהב

המושג בוליון מתייחס לכסף או זהב בצורתו של מטיל, מחיר הספוט של מחיר הזהב מבוסס על הבוליון אשר עשוי מזהב טהור,טבלאות מחיר זהב אלו משתנות בכל מספר שניות לכן ישנו מסחר חי בזהב.
בוליון זהב משמש בעיקר להשקעה במתכת הזהב לאנשים הרוצים להחזיק קרוב את השקעותיהם ושלא יהיו רק מספר על צג המחשב כמו מניות.
ישנם המון סוגי בוליוני זהב (מטילי זהב) כמו umicore, emirates, perth mint ו metalor.
בוליוני זהב מסוגים אלה הינם ללא מס.

אונקיות זהב טהור

בוליון זהב צריך להיות 99.99% זהב טהור פיין וצריך להציג חותמת של ארבע תשעיות ומנגד ישנם מטבעות כמו הנשר האמריקאי, קרוגראנד ובריטניה שהם רק 22 קראט (91.16%) והתווסף להם משקל נוסף בכדי להקשיח אותם.
מחיר זהב של אונקיית זהב הוא מחיר הספוט המפורסם אונליין ומשתנה בכל מספר שניות לכן חשוב שמי שמשקיע בזהב יעקוב בצורה מתמדת אחר טבלאות מחיר זהב אלו.

מחיר זהב ומחיר כסף

גם מחיר זהב וגם מחיר כסף זמין בטבלאות אונליין העוקבות באופן רציף אחר השינויים של שווי המתכות אך יש לשים לב כי מחיר זהב של מטבעות ותעריפם עלול להיות שונה ויש צורך הרבה פעמים למצוא ולחפש את שווי כל מטבע ספציפי שאתם מעונינים למכור לדוגמא ישנם שנים ספציפיות בשילוב עם מקום ייצור של מטבע סוברין אנגלי אשר שווים פי 30 מערך הזהב של המטבע.
מעבר לכך בהשקעה במטבעות זהב צריך לשים לב כי ישנם מטבעות אשר לא פטורים ממס לכן במכירת מטבעות זהב אלו לא ניתן יהיה לקבל את הערך המלא שלהם ללא הפחתת המס.

מחיר זהב ישן להתכה "זהב ברוך"

אם אתם מחפשים להשקיע בזהב ויש לכם מעט תכשיטים ישנים, מטבעות זהב או מתכות יקרות שאין לכם בהם יותר שימוש ניתן למכור זהב ישן כזהב ברוך (שפה של סוחרים לזהב שאין לו שימוש יותר ונועד להתכה) , מחיר זהב להתכה ישתנה רבות בין סוחרי זהב שונים ועיקר חישוב שווים נובע ממשקל הפריטים והקראט שלהם, לכן מומלץ לבצע סקר שוק קטנטן.
שווי הזהב המשולם עבור זהב ישן הוא בהפחתה של עמלה מסוימת מכיוון שיש צורך להשיב את הזהב המשומש לזהב טהור – תהליך זה עולה כסף וגם אחוזים מסוימים מהזהב נאבד בתהליך הזיקוק מחדש וגם כמובן הסוחר צריך להרוויח עמלה מסוימת עבור השרות הנל , סוחר אמין יתן סביב ה5 אחוז מינוס משווי הזהב המלא.
תהליך זה מחזק את העובדה שמשקיעים אינם מעונינים להשקיע בזהב שאינו טהור מכיוון שזה מאט את כל תהליך מכירת זהב ורכישת זהב עפי תנודות השוק ועשיית רווח אבריטרז על תנודות אלו.

ארביטרז – ההפרש בין מחיר הקניה למחיר המכירה עקב תנודות של השווי.

לחץ על הכפתור לקריאת חלק ד' של המדריך:

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט