מחיר זהב – מדריך לסוחר המתחיל חלק ב'

זהב בצורותיו השונות:

יחידת קראט

כאשר אנשים מדברים על "קראט" מדובר על מידת הטוהר של הזהב,טוהר הזהב נמדד בשברים כאשר 24 מתוך 24 זו הצורה הטהורה ביותר של הזהב.
זהב 24 קראט הנו הזהב הרך ביותר – שם שני לזהב 24 קראט הינו "ארבע תשעיות" אשר מתאר את רמת טוהר באחוזים, דבר זה גורם ל 24 קראט להיות צורת הזהב הטהורה ביותר עם המחיר הגבוה ביותר פר גרם אחד של זהב.
מחיר גרם זהב 24 קראט הנו הנתון שרוב המשקיעים מתייחסים אליו מכיוון שמטבעות זהב ומטילי זהב הנם מזהב 24 קראט אך רוב האתרים העוסקים בתחום יספקו אינפורמציה גם לקראטים נמוכים יותר של זהב.

 

חישוב מחיר זהב לפי קראט

זהב זמין במגוון סוגי קראטים וכאשר טוהר הזהב יורד כך מספר הקראטים בהתאמה,זהב 18 קראט נחשב עדיין גבוה אך עבור מטרות השקעה וסחר אינו מושך משקיעים וסוחרים, משמעות 18 קראט הנה שלזהב שכזה הנו 18 חלקים של זהב טהור – 75 אחוז זהב טהור.
לרוב אתרים שעוקבים אחר מחירי הזהב ומספקים מידע אונליין על השינויים במחיר זהב יתנו מחיר של זהב טהור בלבד ובכדי לחשב את הקראטים השונים תצטרכו לדעת את רמת הטוהר של כל רמת קראט בכדי לחשב מחיר גרם זהב בכל רמה.

ערבוב זהב עם מתכות שונות

זהב נעשה פחות טהור כאשר מעורבב עם מתכות אחרות, זהב לרוב מעורבב עם מתכות מסוג נחושת, כסף או אלומיניום אשר משפרות את עמידותו של הזהב בתור תכשיט, מוזילות אותו כמובן וגם עוזרות להגיע לצבע שרוצה הלקוח –  זהב לבן,צהוב ואדום.
תהליך ערבוב זהב בעיקרו החל להעשות בגלל שזהב טהור רך מדי ופחות פרקטי בתחום התכשיטנות.

מחיר זהב ותכשיטים

אם אתם רוצים לקנות או למכור זהב בצורת תכשיטים אז לרוב אתם מחפשים את מחיר ה 14 קראט (הכי נפוץ בישראל).
זוהי תשלובת הזהב המוצלחת ביותר לעבודה וייצור תכשיטים בגלל האמידות של החומר ומחירו הממוצע והיותר נוח לכיסו של הלקוח, זהב 14 קראט הנו 58.5% זהב וכל השאר מתכות אחרות.
טוהר זהב 14 קראט טוב לתכשיטים אך עבור משקיעים טוהר שכזה אינו מעניין וההשקעה בזהב בקראטים שכאלו כמעט ולא קיימת.

מחיר זהב ותכשיטים בעולם

באסיה נהוג ליצור תכשיטים זהב מטוהר זהב של 22 קראט, אם אתם מעונינים למכור זהב אסייתי מומלץ להרים זכוכית מגדלת ולחפש חותמת של 22 קראט כי סיכויים גדולים שזהו טוהר הזהב שברשותכם אשר שווה 50 אחוז בקירוב יותר מזהב סטנדרטי של 14 קראט.
תכשיטים זהב מטוהר של 22 קראט לרוב בצבע צהוב בוהק חזק עקב ערבוב מינימלי עם מתכות אחרות – 91.6%.
למרות שתכשיט בקראט גבוהה נראה מרשים יותר למראה וגם יותר מעניין בתור השקעה עדיין בתור השקעה אין גם למתכת אצילה ברמה של 91 אחוז זהב שוק משקיעים, רק 99.99% זוכה בתשומת לב המשקיעים שקונים ומוכרים זהב.

מסחר זהב בהודו

תכשיטי זהב מונים כשני שליש מביקוש הזהב בעולם והודו אחראית לכ-27% מזה, נתון זה אומר שהם יבואני הזהב והתכשיטים הגדולים בעולם.

תכשיטי זהב הם דבר רציני בתרבות ההודית ונהוג לתת בתור מתנה רק תכשיט עשוי זהב,בעיקר כמתנת חתונה.
ביקוש הזהב הגדול בהודו נהפך לדאגה בשלב מסוים לממשלת הודו בגלל שהם אינם מייצרים זהב וכל הכסף שמשמש עבור קניית זהב למעשה עוזב את המדינה.
למעשה זהב מהווה כ 12% מהיבוא של הודו דבר המשפיע גם על המטבע ההודי,דבר המחליש את הרופי בעקבות כמויות גדולות של רופי שצריך להחליף לדולרים בכדי לקנות זהב-  דבר שגורם לכך שיבוא מוצרים כמו נפט וכדומה נעשה יקר יותר לרכישה בעקבות החלשות המטבע המקומי שלהם.

המשך סחר בזהב בהודו

הממשלה ההודית רואה את חוסר התרומה לחסכון הלאומי של הודו ברכישת זהב בגלל שהיבוא אינו תורם לכלכלה ההודית דבר ורק מוציא כסף מהמדינה.
בכדי להקטין את הביקוש לזהב בהודו ממשלת הודו הגדילה את המס עבור יבוא זהב בתקווה כי מס זה יגרום להפחתת יבוא הזהב והשקעה בחלופות אחרות התורמות לכלכלת הודו כמו אגרות חוב.
צעדים אלו של ממשלת הודו השפיעו על מחיר הזהב העולמי בגלל ההשפעה של הודו על הביקוש העולמי של המתכת וגרם לירידה במחיר הזהב.

הודו משפיעה על מחיר הזהב וסין גם כן

סין הינה שחקנית גדולה גם כן ומשפיעה גם על הביקוש העולמי של הזהב ומחירו, בדומה לתרבות ההודית גם בסין הזהב הוא חלק מהרבה מסורות אשר מושרשות חזק בעם.
הגידול באוכלוסיה הסינית,עליית הכוח הכלכלי שלה והרצון להפוך למעמד ביניים בקרב האזרחים גרם לעלייה בביקוש הזהב בשוק הסיני.

המשך השפעות סין על מחיר הזהב

בשנים האחרונות הכלכלה הסינית החל להאט דבר ההשפיע על הביקוש העולמי לזהב, כמו כן גם המשבר המאיים של החוב בסין השפיע ודבר זה החל להיות מורגש ולהשפיע על הביקוש בסין.

מחיר זהב עם אבני חן ויהלומים

אם אתם רוצים למכור תכשיטי זהב עם אבנים כלשהם כמו יהלומים או אבני חן דבר זה לא צריך להשפיע על מחיר גרם זהב שאתם צריכים לקבל ולהיפך מומלץ לבדוק טוב טוב באילו אבנים מדובר אולי הם שוות ערך רב.
אם אתם מוכרים את התכשיט להתכה לרוב סוחר זהב הגון יסיר את האבנים בעת ביצוע עסקת מכירת הזהב ויתן לכם את האבנים ורק לאחר מכן ישקול וישלם לכם עבור הזהב הישן שלכם בהפחתת עלות ההתכה ועלות שירות מסוימת. – סוחר הגון יפחית סה"כ 5% משווי הזהב המלא.

לחץ על הכפתור לקריאת חלק ג' של המדריך:

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט