מחיר זהב לגרם – כמה שווה לי למכור את הזהב שלי?

מחיר זהב לגרם

זהב הוא חומר נהדר. הוא מלווה את התרבות האנושית כבר אלפי שנים, והיסטוריונים וחוקרים מצאו עדויות לשימוש בזהב כבר מלפני שנת 2600 לפני הספירה. הוא נחשב למשהו אצילי, ומאז ומעולם מסמל בתרבותינו משהו אחר, עושר רב, אצילות, מלכים ונסיכים. מערכת היחסים של בני האדם עם הזהב מורכבת ומסועפת, ועם היסטוריה כה ארוכה ביחד, זה הרי רק הגיוני. לא פלא שהשינויים של מחיר זהב לגרם יכולים להיות חדים ומהירים לעיתים.

כשהספרדים הגיעו לדרום אמריקה ו"גילו" אותה, הם בעיקר הגיעו לחפש זהב. והם מצאו הרבה ממנו. את הפסלים והאמנות הדתית של בני האינקה הם התיכו לכדי מטבעות זהב, ועד היום פסלי זהב של האינקה נדירים מאוד וערכם גבוה מאוד, מכיוון שקשה למצוא אותם.

איך כל זה קשור לערך הזהב שלי?

ובכן, ערך הזהב מושפע מהרבה דברים, אבל כיום הוא מושפע בעיקר ממצבים גאו-פוליטיים. לדוגמא, כאשר משבר כלכלי גדול בפתח, ואנשים חוששים שערך המטבע שלהם ישחק וירד באינפלציה גבוהה, כפי שקורה למשל במהלך מלחמות, הרי שרבים פונים לזהב כדי לשמר את ערך הכסף שלהם.

יותר מזה, עד לשנות השבעים המוקדמות ערך הדולר האמריקני היה צמוד לזהב, וארה"ב, כמו כל מדינה אחרת במערב, החזיקה באוצר של זהב, ממש כמו בסרטים, כספות ענק עם שמירה הדוקה, הבסיס לכלכלה העולמית. כיום ערך הדולר כבר לא צמוד באמת לזהב, ומכשירים פיננסיים רבים משפיעים על התנודות בערכי המטבעות בעולם. ועדיין, הזהב משחק תפקיד חשוב וגדול במשחק הכלכלי העולמי, שהרי בני האדם בכל העולם עדיין תופסים מהמתכת היקרה כבעלת ערך, ועדיין מטילים יהבם על ערכה במצבי חירום וחשש משינויים קיצוניים.

בסופו של דבר, ערך הזהב עולה ויורד בהתאם למצב הרוח של הסוחרים בו. אלו שמקבלים החלטות בקנה מידה בינלאומי, ותנועות השוק הגדולות שמדברות על עסקאות קניה ומכירה של זהב בכמויות גדולות. כמו הזהב שברשותכם בוודאי לא תשפיע על ערכו הנקוב של הזהב ברגע נתון, אבל ערך הזהב שברשותכם נקבע על ידי שוק שלם.

אז אני צריך ללמוד את השוק כדי למכור את הזהב שלי?

לא, אין כל צורך להתחיל ללמוד את שוק הזהב העולמי רק כדי למכור קצת זהב ולקבל מזומן. בסופו של דבר ניתן למצות את כל התורה, לפחות עבורנו, בשלושה גורמים עיקריים – מחיר זהב לגרם, כמה גרם יש ברשותכם, וכמה הוא טהור. בעוד שמחיר הזהב היומי משתנה וניתן לראותו אונליין, כמות הזהב בגרמים היא דבר שצריך לדייק בו, ואתם חייבים לבדוק אותו במשקל סופר-מדויק, כי כל גרם קובע.

את הנתון האחרון – ערך הזהב שברשותכם, כלומר רמת הטוהר שלו בקראט, לא תוכלו לבדוק. אולי יש ברשותכם תעודה ממעמד הרכישה, אולי לא, ובכל מקרה, יש לבדוק את רמת הטוהר שלו כדי באמת לתת לכם מספר מדויק, אשר יהיה עדכני, אגב, רק לאותו הזמן.

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט