מחיר זהב – כל מה שצריך לדעת לפני מכירת זהב

מכירת זהב ויהלומים מאז ומעולם הייתה פופולרית, שהרי  תכשיטים וחפצים מזהב נחשבים לנכס של ממש שניתן תמיד לממש על ידי מכירתם, ולקבל תמורתם כסף מזומן. אנשים הנמצאים בעת מצוקה כלכלית, מעוניינים לרכוש תכשיטים חדשים ללא מקור מימון או כאשר מבצעים סדר ומחליטים להיפטר מתכשיטים המעלים אבק, אפשר לנצל את הזהב שאין בו שימוש ופשוט לקבל כסף או להתחדש בתכשיטים חדשים ואופנתיים יותר.

ישנם כמה דברים חשובים שכדאי לדעת טרם מכירת זהב:

חישוב מסחר זהב

מחיר זהב נקבע על פי שני פרמטרים; על פי משקל הזהב ועל פי הקראט. את המשקל מחשבים על פי אונקייה טרוי, והיא 31.1 גרם לכל אונקיה של זהב. לגבי קראט, כדאי לדעת מראש את הקראט של התכשיט, משום שהוא גורם המשפיע על המחיר הזהב. לרוב, הקראט מוטבע על התכשיט או החפץ מזהב והם יכולים להיות אחד מהקראטים הבאים; 9K 14K 18K 21K 22K 24K, לאחר שבדקתם את הקראט ואת המשקל הזהב ניתן להעריך את שווי הזהב הנמצא ברשותכם. דבר נוסף, מומלץ להגיע לסוחר זהב עם התכשיטים מקובצים יחד, כלומר כל קראט בנפרד, כך יהיה ניתן לחשב ביתר קלות את מחיר הזהב.

ההפרשים שיש לקחת בחשבון בעת מכירת זהב

בעת מכירת הזהב תקבלו תשלום עבור ערך הזהב עצמו, על פי חישוב המשקל והקראט, אך ברוב המקרים יהיה הפרש גדול בין מחיר הקנייה בפועל של התכשיט לבין המכירה שלו. כלומר, ייתכן כי רכשתם שרשרת זהב ב- 5,000 ₪, ובפועל תקבלו עבור התכשיט 2,000 ₪. למה זה קורה? בשל כמה סיבות:  ישנו הפסד של מיסים, החנות הרוויחה על התכשיט, הפסד בגין עלות ייצור והפסד רווח של קונה הזהב. אם כך, מחיר זהב יכול להשתנות בהתאם.

מעבר לכך, לעיתים ישנו תשלום על עיצוב התכשיט שיכול לעלות את ערכו, במיוחד אם מדובר על מעצב מוכר. חשוב להבין שבמכירת הזהב תקבלו מחיר זהב שאינו כולל את עיצוב התכשיט, אלא נטו על פי המשקל ועל פי קראט.

כיצד ניתן לדעת מראש את ערך הזהב שברשותנו?

טרם מכירת הזהב, כדאי לאמוד את הערך שלו ורק אז לגשת לחנויות או סוחרים הקונים זהב. מובן שיש גם לבצע סקר שוק כדי לבחון את המחירים וכמובן למכור זהב רק לחברה מוכרת ורצינית שזהו תחום ההתמחות שלה. ישנן כמה בדיקות שמומלץ לבצע טרם מכירת הזהב: עליכם לדעת כמה גרם זהב יש ברשותכם, כמו גם מהו הקראט של הזהב. ניתן לבדוק אונליין את מחיר הזהב באתרים ייעודיים לכך ברשת. רק נציין כי באתרים אלה תוכלו לקבל מידע מדויק ממש בדומה לשער הדולר.

לסיום, מחיר זהב משתנה על פי הפרמטרים שונים, אך על ידי בחינת הפרמטרים שהוזכרו במאמר תוכל לדעת במדויק מה התמורה לזהב שברשותכם, וכך לבצע את העסקה הטובה ביותר.

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט