איך יודעים מה מחיר הזהב לגרם?

מחיר הזהב לגרם

נראה כי להרבה מאוד ישראלים יש זהב. למרות זאת אנחנו לא יודעים מה מחיר הזהב לגרם. הישראלים שומרים זהב בעיקר בצורת תכשיטים. מדובר כמעט תמיד באחד משלושה דברים:

  1. מתנה שקיבלנו לאירוע גדול כמו בר או בת מצווה – בצורת תכשיט (גורמט למשל)
  2. שרשרת או טבעת שקנינו לעצמנו מתישהו במהלך החיים כשהיה לנו כסף ואהבנו את האופנה
  3. ירושה שעוברת במשפחה, אולי מזה כמה דורות, אולי פשוט מהסבתא או מהסבא, וכיו"ב

אצל חלק קטן יותר מהישראלים שמחזיקים בזהב תמצאו גם בוליונים, בעיקר בצורת מטבעות זהב טהור. מדובר לרוב באספנים או באנשים שמתעסקים בכך באופן מקצועי או חצי-מקצועי, ולעיתים גם באנשים שהתעניינו בתחום המסחר בזהב בזמן זה או אחר במהלך החיים, והחליטו לעשות את הצעד הנבון ולרכוש בוליון זהב.

מה זה בעצם בוליון? ואיך אני מוכר זהב?

בוליון הוא מוצר העשוי מזהב טהור. זהב טהור הוא בעצם בוליון שיש בו 99.9% זהב, כלומר כמעט 100% – טהור לגמרי. הבוליון יכול להגיע בצורת מטבע או בצורת מטיל זהב. מחירו משתנה כל הזמן, מיום ליום, ובהתאמה לאופיו. לדוגמא, בוליון מסוג מטבע זהב יכול לקבל ערך שונה אם הוא מטבע שנועד לאספנות. אספנות היא תחום עם הרבה רגש מאחוריו, ואנשים יכולים לשלם הרבה מעבר לערך הזהב הטהור של הבמטבע הספציפי בגלל הערך האספני שלו.

כשסוחרים או אספנים רוכשים בוליונים הם רוכשים אותם בערך מסוים מתוך האמונה כי ערכם יעלה. בכל הנוגע לזהב, לרוב ההערכה הזו גם נכונה. מה שמוביל אותנו למעמד המכירה. מכירת הזהב שלכם היא בעצם מימוש הפוטנציאל המסחרי של הזהב. הזהב שומר על ערכו, ונחשב לחומר ייחודי בעולם. זה נכון שישנן עוד מתכות יקרות כמו הכסף למשל, אך הזהב מוביל את השווקים ללא צל של ספק, ומהווה בסיס לערך המטבע בכלכלה העולמית הגולמית.

כיום כלכלת העולם מורכבת מהרבה מאוד גורמים, והזהב הוא לא העיקר. ועדיין, ערכו נשמר ומתחזק שכן בזמנים של אי-שקט כלכלי אפשר לסמוך על הזהב שישמור על ערכו. זו הסיבה שאנשים רבים מוכרים אותו כאשר הכלכלה מתערערת – שהרי אז אנשים מחפשים ביטחון ומחפשים לקנות זהב, מה שאומר שמחיר הזהב עולה, ומי שיש ברשותו זהב – מוכר ומרוויח.

מאוד חשוב לדעת:

זהב מתומחר מחדש מדי יום. הוא מתומחר לפי טוהר ומשקל. מחיר הזהב לגרם משתנה אם ככה, ואם בדקתם את מחירו לפני כמה ימים במחשבה למכור אותו ולקחת מזומן עבורו, הרי שהיום מדובר כבר במחיר שונה לגמרי. אל תסתמכו על מידע ישן. כשאתם ניגשים למכור זהב תמיד בדקו את מחיר הזהב הרלוונטי במעמד המכירה.

השינויים המהירים וכמות המשתנים (טוהר ומשקל) שקשה לעיתים לדייקם, אלא אם כן אתם אנשי מקצוע, דורשים מאיתנו לעבוד אך ורק מול סוחרים מקצועיים, שמציגים לכם קבלה או חשבונית עבור רכישה מסודרת של הזהב שלכם.

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט