איך קובעים מחיר גרם זהב משומש?

מחיר גרם זהב משומש

אם אתם כמו המוני אנשים ברחבי העולם, אשר מחזיקים בזהב אפילו שאינכם מתעסקים במסחר בזהב, אתם בוודאי תוהים כמה שווה הזהב שלכם. איך בכלל קובעים מחיר של זהב, ועוד מחיר גרם זהב משומש? ובכן, אנו שמחים לבשר לכם כי העובדה שהזהב שלכם משומש לא משנה דבר, לפחות במרבית המקרים. זהב הוא משהו ששומר על ערכו, ולמען האמת הוא אף עולה בערכו.

ערך הזהב בעולם נמצא בשחקים, ומחיר הזהב גבוה ממה שהיה אי-פעם בהיסטוריה האנושית, אשר שזורה מאז ומעולם בזהב. בין אם באמנות ובדתות ובאמנות הדתית, ובין אם בתכשיטים שונים כמו שרשראות וטבעות (כפי שנפוץ להחזיק זהב בישראל למשל), ואפילו בעולם הרפואה הדנטלית עם שיני הזהב (מנהג שהפסיקו בשנות השמונים אך חזר לאחרונה לכותרות כסמל סטאטוס בתרבות ההיפ הופ) – הזהב הוא חלק מהחיים שלנו, וכיום הוא שווה יותר מתמיד.

מתי זה כן משנה שהזהב שלי משומש?

ההשפעה של השחיקה בזהב, שזה העניין העיקרי בזהב "משומש", נכנסת לתוקף בעיקר במקרים הבאים:

  1. מטבעות זהב – מטבעות זהב מקבלים את הערך שלהם לא רק ממשקל הזהב וטוהר הזהב שבהם. במקרים של מטבעות זהב מדובר לעיתים קרובות בערך מוסף של היותם פריטי אספנות, לעיתים אפילו נדירים. במקרים אלו מצב המטבע משפיע לא מעט על ערכו בשוק מטבעות הזהב. אספנים יכולים לשלם סכומים גבוהים במיוחד על מטבעות נדירים במצב טוב מאוד, והרבה פחות אם בכלל על מטבע שחוק ומשומש שעבר כבר הרבה מאז שהוטבע. לעיתים מטבעות שהיו יכולים להיות נדירים ויקרים הושחתו כל-כך במהלך השנים שערכם שווה אך ורק את הנגזרת של משקלם וטוהר הזהב שבהם (הקראט).
  2. תכשיטי זהב – כל עוד מדובר בטבעת זהב פשוטה ללא חריטה ועיצוב, במרבית המקרים אם אתם שומרים עליה ללא שריטות ונזקים, המחיר שלה נשמר לפי רמת הטוהר של הזהב שבה ומשקלה בגרמים. אך ישנן טבעות שהן חפצי אמנות של ממש, ושרשראות מזהב ומשובצות אבני חן למשל, ובקיצור – תכשיטי יוקרה, שחלקן אפילו מגיעים אלינו מהעולם העתיק, וממשפחות אצולה נחשבות. תכשיטים אלו שווים הרבה יותר מערך הזהב שבתוכם, אך לרוב לא תמצאו ברשותכם פריט אספנות שכזה אלא אם כן אתם מהתחום או שירשתם משהו שכזה מקרוב משפחה שהגיע מהתחום.

אז אני יכול למכור את הזהב המשומש שלי בקלות?

כן, אם יש ברשותכם זהב בכל צורה, אתם יכולים לגשת לסוחר מקצועי בזהב והוא יבדוק ויאמר לכם בדיוק כמה כסף אתם יכולים לקבל ממנו בזמן אמת עבור הזהב הזה. המילים "זמן אמת" בעלות חשיבות רבה כאן, שכן מחירי הזהב משתנים כל הזמן.

בין אם זה זהב "טרי" שרק הגיע לשוק ובין אם זה זהב "ישן", מחיר גרם זהב משומש או חדש הוא מחיר שנקבע לפי כמות הזהב הטהור בסגסוגת ומשקל הזהב בו, ישן או חדש – המחיר לרוב יהיה דומה.

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט