מחיר גרם זהב בבורסה

מחיר גרם זהב בבורסה, מידע שכל אחד צריך לשמוע

הזהב היא אחת מהמתכות הנחשבות והיקרות ביותר בעולם. מתכת זו נכנסה לשימוש כבר בעבר הרחוק, והשימוש בה נעשה כבר בתקופת בית המקדש. המתכת הנוצצת והצהובה הזו מעוררת אצל כולנו אסוציאציות מלכותיות, אשר מזוהות עם בני המעמד הגבוה. הזהב יקר הערך מזוהה אצלנו עם הכנת תכשיטים, אך הוא משתלב בתחומים רבים בתעשייה כמו: תעשיית הרכבים, תעשיית הבגדים, תעשיית הרכיבים האלקטרוניים ועוד. לזהב תכונות מצוינות אשר מאפשרות לו להשתלב בתחומים רבים. המתכת הזו נחשבת כמוליכת חשמל מעולה, ואינה מעלה קורוזיה או חלודה, מה שהופך אותה לעמידה לאורך שנים.   

אונקיית זהב

אנשים רבים ברחבי העולם עושים עסקאות אשר קשורות לזהב. מוכרים תכשיטים, מוכרים זהב, קונים זהב ועוד. מעוניינים לדעת מה מחיר גרם זהב בבורסה? צריכים לחשב את הכמות והמחיר של הזהב שברשותכם? על מנת שתוכלו לחשב את מחירו של גרם זהב, עליכם ראשית להכיר את יחידת המידה המכונה "אונקיה". אונקיה היא מעין שיטת מדידה של מתכות, הנפוצה עוד מתקופת הרומאים. מחיר הזהב אשר נסחר כעת בבורסה למתכות מחושב על פי אונקיה אשר עשויה כולה מזהב טהור (כלומר זהב 24 קראט). מחירה של אונקיה שווה ל- 1467 דולרים, כאשר משקל של אונקיה אחת הוא 31.3 גרם. אם נחלק את מחירו של הזהב במחיר האונקיה, נקבל את מחירו של גרם זהב הנסחר כיום בבורסה.   

איך מחשבים מחיר גרם זהב בבורסה?

על מנת לחשב מחיר גרם זהב בבורסה יש לעקוב אחר השלבים הבאים:

בשלב הראשון יש לחשב את המחיר של גרם זהב, על ידי חלוקה של מחיר האונקיה ב- 31.3.

בשלב השני יש צורך לחלץ את כמות הזהב הנתונה בידכם. לרוב, מדובר בתכשיטים אשר מורכבים מסגסוגת של מתכות. על מנת לחלץ את אחוזי הזהב מהתערובת ניתן להיעזר במחשבונים שונים אשר פזורים ברחבי האינטרנט.

בשלב השלישי, לאחר שאתם יודעים כמה גרמים של זהב יש ברשותכם, תוכלו לחשב את מחיר הזהב שברשותכם על פי מחירו המתעדכן של גרם זהב נכון ליום זה. חשוב שתדעו כי לרוב לא תקבלו את אותו הסכום בעת המכירה, מאחר והחברות השונות אשר רוכשות את הזהב מחשבות בתוך המחיר גם עלויות נלוות נוספות.    

בואו ניתן דוגמא

בואו ניתן דוגמא על מנת שתוכלו להבין את תהליך חישוב מחיר גרם זהב בבורסה בצורה טובה יותר. נניח שיש ברשותכם טבעת 22 קראט, אשר עשויה מ- 91% זהב, ו – 9% של מתכות אחרות אשר נועדו לשמור על התרכובת יציבה. טבעת זו שוקלת 31.3 גרמים , כך שחישוב המחיר יהיה 91% חלקי המחיר.   

איפה ניתן למצוא מידע על מחירי הזהב?

מידע על מחירי הזהב היומי בגרמים או באונקיות תוכלו למצוא באתרי האינטרנט השונים, בעיתונות, או באתר הרשמי של הבורסה למתכות.

5 טיפים שחייבים לדעת לפני ביצוע עסקה:

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט