למה כדאי לדעת מהו מחיר הזהב לגרם?

למה אנשים סוחרים בזהב?

אחת הדרכים הכדאיות ביותר להשקעה כיום היא מסחר בזהב. מידי יום מצטרפים לשוק משקיעים חדשים שיודעים כי באפשרותם ליצור רווחים משמעותיים מהמתכת האהובה והמוכרת הזו. הניגוד לשווקים אחרים שהלכו ונעלמו עם השנים, הזהב הוא חומר שערכו נותר גבוה מזה מאות שנים. מחיר הזהב לגרם הוא אחד הנתונים המרכזיים שמנהלים את השוק והוא משתנה מידי יום בדומה לבורסות אחרות.

שלא כמו הסוחרים הקבועים המושקעים בעולם הזה לאורך זמן, דווקא האנשים הפרטיים שמבקשים למכור את הזהב הישן שנמצא אצלם בבית יכולים להרוויח באופן נקודתי וקריטי. הסכומים הללו יכולים לשרת אותם לסגור משברים כלכליים או סתם להרוויח מחפצים ישנים שאין בהם כל שימוש או זיכרון להיאחז בו.

כיצד הביקוש משפיע על מחיר הזהב לגרם?

העולם עובד כולו על ביקוש והיצע. ככל שישנו יותר ביקוש, כך נשאף לייצר יותר היצע כדי למכור ולהרוויח ממנו. אמנם לא תמיד אפשר פשוט לייצר היצע חדש, לכן כשהביקוש עולה וההיצע נותר זהה, המחיר עולה בהתאם. כלומר, אם היום הביקוש לזהב יהיה גבוה משמעותית מאתמול, מחיר הזהב לגרם היום יהיה גבוה יותר מהמחיר עליו עמד הנתון אתמול. בכיוון ההפוך של העסקה, הקונים יוכלו ליהנות מעסקאות משתלמות במיוחד אם ימתינו לרגעים בהם הביקוש לזהב יהיה נמוך יותר, וכך יוכלו לקנות זהב במחיר נמוך גם כן.

מה עוד משפיע על מחיר הזהב לגרם?

פרמטר מרכזי נוסף שמשפיע על מחיר הזהב לגרם הוא טוהר החומר. טוהר הזהב נמדד בקראט והוא מייצג את האחוז של הזהב הטהור מתוך ההרכב הכולל של הפריט. בתכשיטים למשל משתמשים המעצבים במתכות נוספות כמו ניקל, נחושת, פלדיום וכדומה, כדי להקנות לתכשיט תכונות של צבע, גמישות ועמידות. לכן לא מדובר על זהב טהור אלא על סגסוגת זהב. ככל שאחוז הזהב הטהור בסגסוגת יהיה גדול יותר, כך מחירו של הפריט יעלה.

למי כדאי למכור את הזהב שלכם?

יש הרבה 'שחקנים' בשוק הזהב ולא עם כולם כדאי לבצע עסקאות. חנויות תכשיטים למשל הן שחקן שיקנה מכם את הזהב שברשותכם אך יעניק לכם בתמורה שובר לרכישה בחנות. שחקנים אחרים כמו אספנים או בעלי עסקים ייחודיים, ישמחו לשלם לכם במזומן באופן חוקי ומתועד. לפני שאתם ניגשים למכור חשוב שתבדקו מה מחיר הזהב לגרם וכמה בערך תוכלו לקבל בתמורה לפריט שלכם, וזאת כדי להימנע מרמאות וניצול בתחום.

איך עוקבים אחר מחיר הזהב לגרם?

אם אתם רוצים לעקוב אחר מהיר הזהב לגרם תוכלו לעשות זאת בהתבסס של שער הדולר או פשוט לבדוק זאת באינטרנט. אם אתם רוצים לחשב כמה תוכלו לקבל על הפריט שלכם, ישנו מחשבון זהב זמין אליו ניתן להכניס פרטים כדי שיבצע חישוב מהיר וקל.

 

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט