מדריך לבדיקת זהב – איך מזהים אם זהב אמיתי

איך מזהים זהב אמיתי?

כמו דברים רבים בעלי ערך גבוהה כגון פריטי אומנות, ציורים של אומנים מפורסמים ומטבעות אספנות מזהב או מתכות אחרות גם תכשיטי זהב זה דבר שלצערנו מזייפים ובכך עלול להיגרם נזק לקונה התמים.
במאמר זה נעזור לכם לא ליפול כקורבנות לזייפני זהב ונעזור לכם לבדוק אם הזהב שמוכרים לכם הוא אמיתי או חיקוי.

1.החותמת והקראט של הזהב:

חפשו חותמת המעידה שהפריט עשוי מזהב ,9 קראט (375) 14 קראט, (585) 18 קראט, (750) 21 קראט (875) וכו – ככל שריכוז הזהב בתכשיטי גבוה יותר כך הקראט גבוה יותר , במקרה הנל אם ישנה חותמת זה לא מעיד שהזהב אמיתי בהכרח לכן חשוב לעבור על שאר שלבי המדריך.

חותמות מכון התקנים בישראל

2.בדיקת התמגנטות של הזהב:

זהב אינו מתמגט ! זיופים רבים העשויים ממתכות שכן מתמגנטות ימשכו וידבקו למגנט לכן בדיקה פשוטה זו כבר תעזור לכם להקטין את הסיכון לקנות זהב מזויף משמעותית

3.התחמצנות ושינוי צבע הזהב:

הזהב הוא חומר אציל ועמיד מאוד לכן הוא אינו משנה את צבעו ומתחמצן כמו מתכות רבות אחרות שלאחר חשיפה של זמן מה לחמצן אפילו נבחין בגוונים ירוקים, לבנים, שחורים וכו' לכן אם הזהב שלכם משנה צבע, זה אינו זהב! 
*במידה ומדובר בזהב "לבן" עם השימוש אכן ירד הצבע הלבן כי אין באמת זהב לבן, זהב לבן זה זהב צהוב בציפוי חומר הנקרא רודיום – אך הצבע שיתגלה יהיה אך ורק צהוב.

4.זהב הינו מתכת רכה

זו בדיקה שפחות מומלצת לאנשים ללא נסיון עם המתכת אך חשוב לציין גם אותה, זהב הנו מתכת רכה לכן אם נשפשף אותו על אבן ברכות הוא אמור להשאיר סימן בקלות רבה בניגוד למתכות אחרות כמו ברזל פלדה וכו' שהרבה זיופים של זהב מיוצרים מהם.
בנוסף לכך ניתן לבדוק את רכות הזהב ממש כמו בסרטים עם נשיכה ולנסות לחוש את רכותה,פחות מומלץ מכיוון שחוסר זהירות יכול לגרום לנזק.

לא מוכרים ערכות או ציוד לבדיקת זהב!

נא לא לצור קשר בכל הנוגע לציוד לזהב.

5.בדיקת זהב בחומצות (מתקדמים)

ישנן חומצות זהב לכל רמת קראט יש לשפשף הפריט על אבן בדיקת זהב ולאחר מכן לשים חומצה ובכך לבדוק את חוזק הפריט ששפשפתם כנגד החומצה ששמתם עליו, אם הזהב נשאר איתן ולא נאכל ע"י החומצה אז צדקתם זה הזהב עם אותו קראט של החומצה ששמתם – חשוב לשים לב כי פלדה אינה נמחקת כלל על ידי החומצה.

מדריך וידאו קצר מיוטיוב (באנגלית)

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט