מחירון יהלומים GIA – יהלום 1 קראט מחיר

מחירון יהלומים GIA אינו קיים, GIA היא מעבדה למתן תעודות גמולוגיות , הכוונה בפועל למחירון יהלומים רפפורט העולמי שעל פיו כל היהלומנים שבעולם סוחרים באבנים יקרות ועל פיו GIA מבססת את ממצאיה.

כעת אציג בפניכם את מחירון יהלומים GIA הלא הוא מחירון יהלומים רפפורט אך ראשית מספר הנחיות:

  1. לכל זוג ספרות במחירון יש להוסיף שתי אפסים.
  2. המחירון הינו בדולר לכן צריך להמיר לשקל.
  3. המחיר המפורסם במחירון הוא מחיר מלא וממנו צריך להוריד אחוזים עפ"י הביקוש של כל אבן – בכל רמת גודל\צבע\נקיון ישנה רמת ביקוש שונה לכן צריך להכיר את השוק היטב בכדי לבצע את החישוב הנ"ל. 
    לדוגמא אבן של 0.30 נקודות SI1\H היא בעלת ביקוש רב עקב נתוניה הבינוניים וגודלה הגורם לה להיות אטרקטיבית למרבית האוכלוסיה ומנגד אבן של 1 קראט בצבע K אינה מבוקשת אם בכלל לכן האחוז שנחסיר יהיה גדול יותר.
  4. המחירון הנל הינו לאבנים עגולות, לאבנים בצורות אחרות כמו פרינסס,רדיאן, אשר,אובל וכדומה ישנו מחירון נוסף אך לרוב ניתן להחסיר 20 אחוז ממחיר מחירון זה ולהגיע בערך למחירון רפפורט ליהלומי פנטזי (צורות).

מחירון יהלומים GIA – מחירון רפפורט העולמי:  ׁׁ(ניתן לשמור את הטבלה למחשב ולצפות בגודל תקין)

רקע נוסף על רשימת המחירים של רפפורט 

ב1975 עזב מרטין רפפורט את חייו באנטוורפן שבבלגיה וטס לניו יורק לעבוד כמתווך יהלומים – מלוטש וגלם גם כן. לאחר זמן קצר, בשנת 1978, הוא יצר את רשימת מחירי רפפורט, אשר כיום נמצא בשימוש נרחב ומהווה בסיס לתמחור כל היהלומים. רשימת המחירים של רפפורט מוצגת אחת לשבוע בימי שישי.

למה חברות "מאבדות" את התעודות?

לא כל חברת מסחר ביהלומים או תכשיטן שמוכר לאנשים פרטיים ישתמש בתעודה של GIA ויתמחר עפי רשימת המחירים של רפפורט מכיוון שזה ישפיע על המחיר שהוא יקבל. בייחוד כאשר מדובר על יהלומים ברמת נקיון נמוכה כמו I1. לכן עסקים רבים בוחרים מתי להשתמש בתעודות גמולוגיות של GIA ותמחור עפי מחירון רפפורט.

תחליף למחירון היהלומים של רפפורט

עם הזמן מגיעים שינויים גם בתחום מחירון היהלומים של רפפורט, ישנה ביקורת רבה על צורת התמחור של רפפורט מאנשים העוסקים בתחום  אחת מהן היא המתודולוגיה של מרטין רפפורט אשר לדעת רבים אינה ברורה. שנית נטען כי התמחור שלו הוא תוצאה של הטיות מכיוון שיש לו אינטרס כלכלי ביהלומים. כתוצאה מכך נעשו מספר ניסיונות ליצור חלופות אחרות לתמחור יהלומים כדי למנוע ניגוד אינטרסים. ובכך נוצרה הרשימה המתחרה של חברת IDEX שעושה רושם טוב ולאט לאט צוברת הכרה בקרב היהלומנים בעולם.

שלב ב': הכנסו למדריך לרכישת יהלומים שהכנו עבורכם:

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט