יום העצמאות 2018 – מטבעות מיוחדים

חגיגות ה-70 למדינת ישראל אומנם כבר מאחורינו, אך עבור אספני המטבעות שביניכם החגיגה רק מתחילה וזאת לנוכח המטבעות המיוחדים אותם הנפיק בנק ישראל לציון שנת ה-70 למדינת ישראל.

 עצמאות 70 לישראל

כידוע לכל אספן מטבעות חובב או מקצועי, בנק ישראל מנפיק מדי שנה סדרת מטבעות זהב וכסף לציון אירועים ונושאים שונים הקשורים למדינתנו. המטבעות המיוחדים לשנת ה-70 למדינת ישראל הונפקו במהדורה מוגבלת של מטבעות זהב ומטבעות כסף, כאשר מכירת המטבעות החלה מספר ימים לפני החגיגות הרשמיות של יום העצמאות ה-70 למדינה ונמשכת עד לימים אלו בהם נותר במלאי מספר מצומצם של מטבעות זהב או כסף.

סוגי מטבעות במהדורה

המטבעות המיוחדים אותם הנפיק בנק ישראל לציון 70 שנות עצמאות מיוצרים מכסף וזהב, כאשר מהדורת מטבעות הכסף כוללת שני סוגי מטבעות שונים בערכים של 1 ₪ ו-2 ₪ ואילו מטבעות זהב מוצעים למכירה בערכים של 10 ₪.

מטבעות אלו עוצבו בצד הערך הנקוב על ידי המעצבת מיכל חמאוי ועל גביהם מופיעים שני פסי דגל המדינה ובין הפסים הערך הנקוב על גבי המטבע. צידו השני של המטבע כולל את הלוגו אשר נבחר על ידי המדינה לציון שבעים שנה לעצמאותה.  אלמנטים נוספים המופעים על גבי המטבעות (בצד הערך הנקוב), הם סמל המדינה, מגן דוד והכיתוב "יום העצמאות התשע"ח".

שווי המטבעות

מספר המטבעות כסף בערכים של 1 ₪ הינו 1,800 יחידות, כאשר מספר מטבעות הכסף בערכים של 2 ₪ הינו 2,800 יחידות. מכירת מטבעות זהב בערכים של 10 ₪ כללה מספר מצומצם יותר של מטבעות, כאשר המספר הרשמי עומד על 555 מטבעות בלבד.

מטבעות זהב ממהדורת ה-70 למדינת ישראל הוצעו לציבור הרחב בעלות של 6,500 שקלים למטבע, כאשר מחיר מטבעות הכסף בערכים של 1 ₪ ו-2 ₪ הוצעו למכירה במחירים הנעים בין 269 ל-429 שקלים. כמו כן, הוצע למכירה סט מטבעות הכולל את שלושת המטבעות המיוחדים אשר הונפקו במיוחד לציון 70 שנות עצמאות, כאשר עלות הסט לשלושת המטבעות הינה כ-7,200 שקלים. את המטבעות במהדורה המיוחדת ניתן לרכוש באמצעות אתר האינטרנט של החברה הישראלית למדליות ומטבעות, כאשר שווי המטבעות עתיד לעלות בהדרגה בקרב אספני מטבעות זהב וזאת ככל שיחלפו השנים.

מטבעות מיוחדים של בנק ישראל מאז ועד היום

כאמור לעיל, בנק ישראל מנפיק מהודרות מיוחדות ומוגבלות של מטבעות מיוחדים מדי שנה, מטבעות אלו נחשבים למטבעות בעלי ערך אספנות גבוה וככל שחולפות השנים מיום הנפקתם, ערכם בקרב אספני המטבעות בארץ ובעולם עולה בהדרגה.

המטבעות המיוחדים של בנק ישראל מונפקים לציון אירועים מיוחדים במדינתנו, כאשר שנה שעברה לצורך העניין הונפק מטבע לציון 50 שנה לשחרור ירושלים כחלק מהמטבעות המיוחדים אשר הונפקו לציון 69 שנות עצמאות למדינת ישראל.

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט