שינויים במחיר הזהב

שינויים במחיר הזהב

שינויים בריבית ישפיעו על מחירי הזהב כי לא שווה להשקיע בזהב כשהריבית על הכסף המושקע גבוהה יותר. או אז ינטשו משקיעים את האפיק הזה ויעבירו את המזומנים אל הבנק. זוהי הדרך העקיפה של הבנקים להשפיע על מחירי הזהב. ולמה עקיפה? כי הדרך הישירה של הבנקים ליצור שינויים במחיר הזהב היא פשוט למכור בבת אחת את הזהב שהם מחזיקים. הבנקים מחזיקים בחלק ניכר מן הזהב ואם הם היו יכולים לעשות כן אז הם היו משנים את מחיר הזהב באופן קיצוני. מדינות מובילות חתמו ביניהן על הסכם שהבנקים לא יעשו כן. יחד עם זאת, גם כשהריבית עולה, לפעמים עולה גם הזהב כי הצרכנים חשים באי יציבות ופונים אל מתכת יציבה.

זהב – מתכת רכה ביציבות גבוהה

ולא מדובר בסדר המולקולות כי אלו דווקא מסודרות יותר במתכות הקשות אלא כמובן, ביציבות השווי. לזהב יש שם של מתכת יציבה אבל האמת שחלים שינויים רבים במחירי הזהב והתנודות בו יכולות להיות גדולות. יחד עם זאת, ככל שמתבצעות עסקאות בזהב באופן תמידי, כך נשמר מחירו. הספקולציות מבוססות על העסקאות שנעשו מדי עשרים וארבע שעות ולכן, ערכו נשאר פעמים רבות גבוה או יציב. בכל יום מעריכים את מחירו לפי העסקאות שנעשו ביום לפני וכיוון שהיקף העסקאות הוא הבסיס למחירו ביום הבא אז התנועות בשוק משפיעות על הישארות המחיר שלו גם היום בלי שיהיה שינוי דרסטי במחיר של הזהב מחר.

הזהב לא נעלם והמחיר לא מתחבא

הזהב מתחדש כל הזמן מתוך מכירות וקניות כי הוא מותך וניצוק שוב ושוב. עצם היותו מתכת לא מתכלה שומר עליו כמוצר חזק מבחינת השווי שלו. כדי להבהיר, נדגיש שהוא הפוך, למשל, ממוצרים בתעשיית המזון, שם המחיר נקבע על בסיס העובדה שהמוצר מתכלה. לא כך בזהב ולכן שינויים במחיר הזהב הם מלכתחילה מוגבלים, שהרי כאמור, הזהב נשאר גם אחרי שהוא נמכר ונקנה.

מחיר גרם זהב 

מתוך כך, השינויים שכן צפויים במחיר הזהב, הם הוזלה שלו בגלל שכיום חוזרים לשוק מוצרים מזהב שהם ישנים, מה שנקרא תכשיטי ענתיקה. החזרה של מוצרים רבים להתכה ולשימוש מחודש עשויה לגרום לשינוי אבל, גם אז, עדיין יש יסוד סביר להניח שהזהב יישאר מתכת יקרה והשינויים במחיר הזהב יהיו כאלה שקשורים לריביות והתפתחות של המדינות המתועשות. כך או אחרת, אפשר לעקוב אחרי הזהב בטבלאות המתפרסמות במדורי המניות ובפרסומים של הבורסה לתכשיטים. 

ניתן לבדוק את ציטוט מחיר הזהב אונליין בדף מחשבון הזהב שלנו:

5 טיפים שחייבים לדעת לפני ביצוע עסקה:

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט