קניית זהב 14 קראט בצורה מסודרת – איך זה עובד?

קניית זהב 14 קראט

לא כל יום קם בבוקר אדם ומחליט על קניית זהב 14 קראט. אלא אם כן האדם הזה הוא סוחר בזהב, או אז זו ברירת המחדל שלו, זהב בכל קראט שהוא, בכדי להמשיך במלאכתו ומשלח ידו. עסקאות בהן זהב 14 קראט מחליף ידיים מתרחשות כל יום, בכל העולם. מדובר אולי על אחת מסחורות הזהב הנמכרות ביותר בעולם, מהסיבה הפשוטה – תכשיטים.

14 קראט הוא כמות יפה של טוהר, לא נמוך כמו 8 קראט, ולא גבוה כמו 24 קראט, מקום טוב באמצע, מקום שמאפשר לאנשים להרגיש בנוח לרכוש אותו. בין אם כמתנה, כטבעת או שרשרת, ובין אם לצורך השקעה ושמירת הכסף שלכם בצורת זהב, אנשים קונים לא מעט זהב 14 קראט, ובקלות רבה יותר מהזהב העשיר יותר.

נתעכב לרגע על הגדרות:

הזכרנו את המילה קראט כמה וכמה פעמים, אבל בעצם לא התייחסנו בכלל למשמעות שלה, והיא לא מובנת מאליה.

  • קראט – מדובר ביחידת מידה, כמו קילו (למשקל) או מטרים (למרחק). הקראט מודד בעצם את כמות הזהב במתכת שלפנינו. לדוגמא, בולון זהב טהור אומר כי כמות הזהב בו היא 24 קראט (או קרט). תכשיט שקניתם בחנות תכשיטים שהוא תכשיט של 12 קראט (לדוגמא) – יהיה בעצם ברמת טוהר של 50% מזהב טהור, וערכו בהתאם.
  • בוליון – שוב השתמשנו בהגדרה שמרבית האנשים לא מודעים לה, והיא המילה בוליון. בוליון הוא הכינוי המקצועי בעולם המסחר ועיבוד הזהב, כינוי האומר בעצם מטבע או מטיל של זהב שנקבע נטו לפי משקל ביחס לרמת טוהר. מדינות שונות יכולות להטביע בוליונים בערכים שונים. מפורסם הוא המטבע הקנדי, בוליון של 99.999% זהב טהור!

אז עכשיו שהבנו את המושגים הבסיסיים, חשוב להבין שמחירי הזהב, טהור יותר או פחות, משתנים כל הזמן. לא מדובר בערך קבוע ונצחי, אלא בערך שמשתנה מדי יום, ומדי רגע. השווקים העולמיים נעים בקצב מסחרר, ועימם מחיר הזהב, לפי ביקוש והיצע, בחומר עצמו או במדדים הקשורים בו, מה גם שהמחיר הקמעונאי והסיטונאי לא זהים, כמובן.

אז איך אני מוכר זהב?

קניית זהב 14 קראט על ידי סוחר בזהב היא דבר פשוט עד מאוד. נכון, עבורכם, אלו שעושים זאת אולי בפעם הראשונה, אולי זה נראה מורכב, או שאולי זה מעלה חששות אלו או אחרים. זה בסדר, שכן זה לא התחום שלכם. ממש כמו שסוחר הזהב ירגיש חשש לפגוש בפעם הראשונה את המקצוע שלכם, כך אתם עלולים להרגיש חשש כשאתם ניגשים לסחור בזהב בפעם הראשונה.

בסופו של דבר חשוב מאוד להיות ערניים לעובדה שמדובר במסחר, וככזה כולם רוצים להרוויח. אתם רוצים לעבוד עם חברה מקצועית שהמכירה והקניה הקטנה הזו שהם עושים עמכם זה לא העניין העיקרי שלהם. סוחרים רציניים שכאלו יכולים לתת לכם מחיר הוגן, ועסקה בטוחה, בלי משחקים, שכן הם עושים כל יום עשרות, ולפעמים מאות עסקאות, בסכומי עתק.

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט