קארט זהב וקארט יהלומים – מה ההבדל

קראט היא יחידת מסה המשמשת לצרכי תיאור טוהר זהב בתכשיטי זהב ולצרכי תיאור משקל היהלום או אבן החן בתכשיטי יהלום.

מכיוון שהמושג קראט מתייחס גם לזהב וגם ליהלומים, רבים מתבלבלים בין קראט זהב לבין קארט יהלום. כל פעולה של מכירת זהב או יהלומים נערכת בהתאם למשקל הקראט במקרים בהם מדובר בפעולת יהלומים למכירה או בהתאם לטוהר במידה ומדובר

בפעולת רכישה או מכירה של זהב. בראש ובראשונה נציין כי קראט זהב מיוצג באמצעות האות "K" ואילו קראט יהלום מיוצג באמצעות האותיות "CT".

אז מהו קראט זהב?

שוויו של כל מוצר זהב כזה או אחר במסגרת הליכי מכירת זהב או רכישת זהב נקבע בהתאם לטוהר הזהב במוצר/תכשיט. כפועל יוצא מכך, המונח קארט זהב משמש לצרכי תיאור טוהר הזהב, כאשר יחידת הקראט הינה 1/24, כלומר, תכשיט זהב 24 קראט הינו תכשיט המיוצר כולו מזהב טהור ואילו כל תכשיט ביחידת קראט נמוכה יותר (18 קראט, 14 קראט וכו), מעיד על העבודה שהייצור של התכשיט נעשה באמצעות מתכות נוספות שאינן זהב.

קראט זהב

לצורך העניין, תכשיט זהב 18 קראט הינו תכשיט שתהליך הייצור שלו כולל שימוש בתערובת מתכות הכוללת בתוכה 75% זהב טהור ו-25% מתכות אחרות שאינן זהב.

חשוב לדעת: בניגוד לפעולת יהלומים למכירה בה הקראט מציין משקל, במכירת זהב אין חשיבות למשקל התכשיט אלא רק לאחוזי הקראט המציינים את טוהר הזהב בתכשיט.

מהו קראט יהלום?

המושג קראט בתכשיטי יהלום נועד לתאר את משקל היהלום בתכשיט, כאשר כל יחידת קראט שוות ערך ל-200 מיליגרם שהם 0.2 גרם.  

selling diamonds

יחד עם זאת, חשוב לציין שאבני החן השונות מתאפיינות בצפיפויות שונות ולעיתים משקלה של אבן חן מסויימת גדול או קטן יותר מ-1 קראט (0.2 גרם) בהשוואה לנפח של אבני חן אחרות באותו משקל, ולכן, נהוג לסווג את הקראט בפעולת יהלומים למכירה גם באמצעות נקודות, כאשר 100 נקודות מתייחס ליחידת קראט אחת במשקל של 0.2 גרם. בניגוד לפעולת מכירת זהב בה יחידת הקראט מיוצגת באמצעות האות K , ביהלומים הקארט יופיע באמצעות האותיות ה-CT או כמספר הנקודות (עד 100) שהן שוות ערך למשקל האבן עד 0.2 גרם.

חשיבותו של קראט יהלום וקראט זהב במסגרת הליכי מכירת זהב/יהלומים

כאשר אתם רוכשים תכשיטי זהב או יהלום מבתי עסק המתמחים בנושא, מידת טוהר הזהב או משקל קראט היהלום מצוין על גבי המוצר ובהתאם לכך גם נקבע שוויו.

מנגד, במקרים בהם תהיו מעוניינים לבצע פעולת מכירת זהב ישן הנמצא ברשותכם או להציע יהלומים למכירה חשוב שתקיימו הליך ערכת שווי בהתאם לטוהר הזהב בתכשיט (במקרים בהם תהיו מעוניינים למכור תכשיטי או מוצרי זהב ישנים) ומשקל היהלום במקרים בהם תהיו מעוניינים למכור תכשיטי יהלום ישנים המצויים ברשותכם.

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט