מכירת ירושה במזומן

כיצד להתנהל עם תכשיטי ירושה

אין מנוס ואין מוצא, סוף כל אדם להיפטר מן העולם- ואם ירצה השם, אף בשיבה טובה. ולכל אדם, מי המרבה ומי הממעיט, ישנה ירושה שהוא מותיר לנותרים אחריו. יש כאלה המורישים נכסים רבים וכסף מזומן, יש המורישים דירה צנועה בשכונה עגומה, ומזל גדול שאין אפשרות להוריש חובות. יחד עם זאת, גם אם לא קיבלתם בירושה דבר מלבד קופסת תכשיטים, ייתכן שהכל יתהפך לטובה. עקב עליית מחירי הזהב והיהלומים בשנים האחרונות, תכשיט ישן שווה לא מעט כסף בעת מכירת ירושה.

מדריך מכירת זהב ישן

מחירי הזהב עולים ומאמירים

מחירה של אונקיית זהב (משקלה כ 31 גרם) חצה לראשונה את רף 1000 הדולרים משנת 2008, ומאז לא ירד מהפסגה אליה הגיע. בשנת 2013 מחירו נע בין 1300-1500 דולרים. מובן שמדובר על מחיר לזהב טהור 24 קראט, ותכשיט זהב באותו משקל אך בטוהר 14 קראט שווה הרבה פחות אך עדיין מדובר על מאות דולרים ל30 גרם זהב. ישנם סיפורים על קופסאות תכשיטים אשר יורשיהם ביקשו לבצע בהם מכירת ירושה, והכניסו עשרות אלפי שקלים בן רגע, ממכירת תכשיטים ישנים.

לתכשיטים ישנים אין שימוש

ענידת תכשיטים מוכתבת על ידי צו האופנה העדכני. אין זה הגיוני לצפות כי עגיל, צמיד או שרשרת שנחשבו אופנתיים לפני עשרות שנים יהיו כאלה גם היום. על כן בדרך כלל שומרים תכשיטים כאלה בקופסאות, אשר שוכבות ללא שימוש באחת המגירות בבית. הזהב מאבד מהצבע, היהלומים מאבדים את הברק – וכמובן שתמיד קיים סיכון ממשי לגניבת קופסת התכשיטים. לכן, במקום להשקיע מאות או אלפי ₪ בכספת – אנשים הגיוניים מעדיפים לבצע מכירת ירושה, ולקבל מזומן.

כיצד לבצע מכירת ירושה בחכמה

מובן שאין הרבה ערך אופנתי לתכשיטים ישנים, אך לעתים מפתחים ערך רגשי. אסור להפריז ברגש זה, אך אם בכל זאת ישנו תכשיט אחד או שניים היקרים לליבכם – שימרו אותם בצד ואל תעמידו אותם למכירה. אדם שלא מפריד בין התכשיטים, עשוי ברגע האמת לוותר על העסקה כולה ולא להרוויח סכומים נאים על תכשיטים שדווקא היה מעוניין ובשל להיפרד מהם. התכוננו נפשית למכירת תכשיטי זהב, והזכירו לעצמכם כי אתם מקבלים את ההחלטה הנכונה ביותר עבור עצמכם ועתידכם.

שמרו על ציפיות הגיוניות

כאשר החלטתם לבצע מכירת ירושה זכרו כי ערך התכשיטים נובע הן ממשקלם, הן מטוהרם והן מהעיצוב. עם זאת, עבור קונה הירושות חשובים רק המשקל, ובמיוחד טוהר הזהב. צמיד עבה בעל משקל רב, לא בהכרח שווה הרבה אם איננו בטוהר של לפחות 14 קראט. אם כי תמיד ייתכן כי תופתעו לגלות כי דווקא עגיל או מטבע קטנים שווים הרבה יותר מכפי שדמיינתם. לכן, הקפידו לעשות עסקאות עם חברות ואנשים אמינים ובעלי מוניטין בלבד, שיציעו לכם מחיר הוגן.

5 טיפים שחייבים לדעת לפני ביצוע עסקה:

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט