מטבע לירה זהב אנגלית

אם גם אתם נהגתם לאסוף מטבעות מרחבי העולם בעברכם, או שבמחסן בביתכם יתכן ומסתתרים מטבעות ישנים, כדאי שתדעו שהם עשויים להיות שווים הרבה מאוד כסף. במאמר זה נדבר על מטבע לירה זהב אנגלית, שעל פי הערכות, עשרות אלפי ישראלים ויהודים בארץ ובחו"ל מחזיקים בביתם.

כיצד תדעו כמה המטבע שלכם שווה?

על מנת להבין את ערכו של מטבע לירה זהב אנגלית (הנקרא גם "סוברין", שמשמעותו ריבון, בשל דיוקן המלך המוטבע עליו) , חשוב להבין את הפרמטרים השונים המשפיעים על השווי הכולל: ראשית, טוהר המטבע, דהיינו מה רמת הקראט שלו. כל יחידת קראט שווה כסף, וככל שהמטבע שלכם טהור יותר, כלומר, קרוב יותר ל-24 קראט, ערכו יעלה. נקודה שנייה היא משקל הזהב של המטבע, נתון הנמדד ביחידות מידה בשם אונקיות, ומומר לגרמים (כל 31.103 גרם הינם אונקיה אחת). גם גודל המטבע (הנמדד בקוטר) ועוביו (מילימטר) משפיעים על המחיר הסופי, אם כי במידה פחותה יותר נקודה אחרונה בעלת השפעה היא רמת הנדירות של המטבע, תחת המשוואה הטבעית של יותר נדיר – יותר יקר.

נתונים טכניים אודות המטבע

טוהר הקראט של מטבע הסוברין האנגלי במאה שנה האחרונות הינו 22 קראט דהיינו זהב 916. משקל המטבע הינו 7.988  כאשר סטייה קטנה מעלה או מטה לרוב מעידה על זיוף.
קוטרו של המטבע הנו  22 מילימטר ועוביו 1.5 מילימטר. נתונים אלו חשובים מאוד כי בבדיקה קלה והשוואות הנתונים הללו למטבע הנמצא ברשותכם תקבלו מושג אם המטבע שברשותכם מקורי או לא.

מספר דברים חשובים שצריך לדעת לפני מכירה:

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט