מטבע זהב אדוארד

הממלכה הבריטית הינה מעצמה עולמית שהצליחה להטביע את חותמה על מדינות רבות בהן היא שלטה או כבשה. לאורך היסטוריה ארוכה זאת, המלכים הבריטים הטביעו מטבעות זהב והמוכר ביניהם הוא מטבע זהב אדוארד. במאמר זה נספק לכם את כל המידע הנדרש לכם אודות מטבע זהב מסוג זה.

השיוך של מטבע זהב אדוארד

מטבע זהב אדוארד משתייך אל מטבעות הזהב סוברין האנגליים. מטבע סוברין אנגלי כולל סוגים שונים של מטבעות ששמם הוא על שם מלך או מלכה בריטיים: מטבע זהב אדוארד, מטבע זהב אליזבת ומטבע אנגלי ג'ורג'. מטבע הסוברין המקורי שרד 6 מלכים, ביניהם המלך אדוארד שעל שמו נקרא מטבע זהב אדוארד וזאת במשך 115 שנים. החל משנת 1604 אותו מטבע סוברין הוחלף במטבע יונייט.

מטבע זהב אדוארד – תעודת זהות

מטבע זהב אדוארד משתייך אל אותם מטבעות זהב סוברין מודרניים שבצידם הקידמי דמות מלך או מלכה ובצידם האחורי ג'ורג' הקדוש והדרקון או מגן מסוג כלשהו (מלבני או מכותר). רוב המטבעות היו בעיצובו של המעצב האיטלקי פיסטרוצ'י, בטוהר של 22 קראט ובמשקל של 7.988 גרם. מטבע זהב אדוארד הונפק בשנת 1902. השתמשו בו במהלך השנים 1902-1910. דמות המלך שהוטבעה בצד הפנים היה אדוארד השביעי ובצד הגב של המטבע הוטבעה דמותו של האביר ג'ורג' הקדוש אשר נאבק ולבסוף הרג את הדרקון (על צידו האחורי של המטבע מוטבעים הן האביר והן הדרקון).

דברים שחשוב לדעת

ערכו של מטבע זהב אדוארד נקבע על פי מצב שחיקתו , הערך האספני שלו והמשקל הנקי של הזהב.  דברים נוספים שחשוב לדעת הוא שמטבעות מסוג אדוארד הם מטבעות נפוצים ולכן כאשר מדובר על מטבע משומש ברוב המקרים, המחיר שלו לרוב הוא כמחיר תכולת זהב אך נכון ליום כתיבת מאמר זה ישנו ערך אספני רב מעל מחיר הזהב בשוק אספנות מטבעות הזהב הישראלי. אם אתם נתקלים במטבעות שחוקים או פגומים בצורה כלשהי גסה , קחו בחשבון שהם שווים רק את מחיר הזהב. מטבע זהב זה זיוף רבות ויש האומרים שישנם יותר זיופים מאשר מקוריים לכן ברכישה של מטבע שכזה פנו למומחה לבדיקה. סימן עיקרי לכך שהמטבע מזויף הוא המשקל שלו, מטבעות מזויפים יהיו במשקל נמוך יותר או גבוה יותר מהמשקל של המטבע המקורי.

הנחיות לפני מכירת מטבעות זהב:

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט