מחיר היהלום – מכירת יהלומים

עסקאות מכירת יהלומים הופכות לאחרונה לפופולאריות יותר ויותר במחוזותינו, כשחלק גדול מן הציבור מזהה את הפוטנציאל הרווחי העצום הטמון בכך. כמו בכל עסקה אחרת שאנו נוהגים לערוך במהלך שגרת היומיום, גם כאן נחשבת סוגיית המחיר למשמעותית ביותר מבחינתנו, המודדת למעשה את הצלחתה או אי הצלחתה של כל עסקה. במאמר זה, נציג לפניכם מספר פרמטרים מרכזיים המשפעים למעשה בסופו של דבר על מחיר היהלומים, כשחלקם מוכרים לרובנו מעסקאות מכירת כלי כסף, עסקאות קניית זהב ועוד שיטות מחסר בהן משתמשים לצורך מכירה של אבני חן אחרות.

צורת היהלום

בשונה מעסקאות קניית זהב, בהן מסתכלים בעיקר על משקלו ועל טוהרו של הזהב, משפיעה במידה מסוימת הצורה בה מופיעים היהלומים על המחירים הנקבעים במסגרתן של עסקאות מכירת יהלומים. בהתאם לכך, במידה ומדובר ביהלומים בעלי צורה מעוגלת, יהיה מחירים גבוה יותר מאשר זה שיידרש בעבורם של יהלומים שיופיעו בצורות אחרות.

צבע היהלום

פרמטר נוסף שעשוי להשפיע במידה ניכרת על המחירים הנקבעים במסגרתן של עסקאות מכירת יהלומים, נמצא כמובן בגוון היהלום. גם כאן, חשוב לציין כי מדובר בפרמטר שאינו בעל השפעה במסגרת של עסקאות מכירת כלי כסף וזהב, המושפעות בעיקר מן המשקל ודרגת הטוהר של אותה מתכת. במידה ובידכם מצויים יהלומים אשר מתאפיינים בגוונים צבעוניים ומיוחדים במינם, קרוב לוודאי שמחירם יהיה גבוה הרבה יותר מאלו המגיעים בגוונים הסטנדרטים והמוכרים.

משקלו וטוהרו של היהלום

הפרמטר המשפיע אולי יותר מכל על המחירים הנקבעים במסגרת של עסקאות מכירת יהלומים, הינו כמובן משקלו וטוהרו של היהלום אותו מייעדים למכור. כמו כן, לצד דרגת הטוהר והמשקל של היהלום מתווספים פרמטרים משניים כמו דרגת ואיכות ליטושו, המסייעים לקביעתו של המחיר הסופי הנדרש בידיו של הצד המוכר בעסקה.

גם כשמדובר על עסקאות מכירת יהלומים נקבעים המחירים על סמך מספר פרמטרים שונים, המסייעים בכל פעם לשני הצדדים בהן להעריך את המחיר המתאים והמקובל ביותר לאותה עסקה. בדומה לכל שיטות המחסר המתייחסות כיום למתכות ולאבני חן שונות, לרבות קניית זהב, מכירת כלי כסף ועוד, גם בעסקאות מכירת יהלומים מושפע המחיר קודם כל מן המשקל ודרגת הטוהר של כל יהלום, כשהשוני כאן לעומת זאת נמצא בפרמטרים משלימים דוגמת צבע, צורה, איכות ליטוש ועוד. 

5 טיפים שחייבים לדעת לפני ביצוע עסקה:

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט