מחיר הזהב – מה חשוב לדעת לפני מכירת זהב?

מחיר הזהב

מהם הפרמטרים המשפיעים על מחיר הזהב?

מחיר הזהב הוא נמדד על פי גרם והינו ערך המשתנה על פי גורמים שאינם קבועים כמו ערך המנייה של הזהב בבורסה ושער הדולר. אך כדי לחשב את מחיר הזהב שברשותכם, נכנסים למכפלת החישוב גם פרמטרים המתייחסים לפריטים עצמם ולא לזהב באופן גלובאלי. פריטים אלו הם לרוב:

  • כמות

כמות גדולה יותר של זהב תהיה שווה יותר וייתכן שכמות גדולה מאוד תאפשר שינויי מחיר בצורה שתתאים לשני הצדדים של העסקה.

  • איכות

אחוז הזהב הטהור בפריט שלכם ייקבע את שוויו שכן ככל שאחוז הזהב הטהור יהיה גבוה יותר כך גם ערכו יגדל. זהב שמור ונדיר הנמצא במגירת התכשיטים עשוי להיות נכס שווה מאוד שלא ידעתם עליו.

  • ייחודיות

עיצובו של הפריט שלכם אם מדובר בתכשיט, כלי מיוחד או אפילו מטבע עתיק, עשוי להשפיע על מחיר הזהב שכן גם היות הפריט נדיר מעלה את ערכו. כך גם תעודות המלוות את הפריט ומעלות את שוויו או שייכות עבר שלו לדמות מכובדת.

  • דחיפות כלכלית

מכירה של זהב לרוב תהיה פעולה המונעת מצורך כלכלי דחוף כך שאם תרצו לזרז את המכירה, ייתכן והתמורה שתקבלו תהיה שונה מהליך רגיל.

ההמלצה הגורפת היא להיוועץ במומחים בתחום הזהב שיעריכו עבורכם את מחיר הזהב על פי כלל הפרמטרים המנהלים כיום את השוק ויכינו אתכם בצורה הטובה ביותר למכירה או משכון.

מתי נרצה לחשב את מחיר הזהב שברשותנו?

באילו מקרים נרצה בכלל להתייחס למחיר של פריטי הזהב שברשותנו?

לרוב נרצה לברר זאת לקראת עסקה של מכירה או משכון מול חברה מקצועית או אספנים פרטיים.

  • כדי לפתור מצוקה כלכלית זמנית
  • כדי להרוויח כסף מפריטים חסרי שימוש בבית
  • כחלק מהליך מכירה או משכון
  • תהליכי שמאות וביטוח המצריכים מדידת ערך
  • ועוד.

מה עושים לפני מכירת זהב?

  1. חשוב להבין את משמעות פעולת המכירה בטרם תחילת התהליך. מכירת זהב לרוב משמעותה פרידה מפריטים השייכים לנו ועשויים להיות יקרים עבורנו או עבור משפחתנו (כמו תכשיטים וכלים שעברו בירושה, מזכרת מאירועים משמעותיים בעבר וכדומה).
  2. מגדירים את המטרה שבשמה ניגשים למכירה כדי שיהיה קל יותר להתכוונן לתהליך.
  3. בודקים את מחיר הזהב והאם עיתוי המכירה נכון ביחס לשינויים בערכו.

לאן לפנות עבור מכירת זהב?

כאשר תחליטו על מכירת זהב שימו לב שישנה עדיפות נמוכה יותר לחנויות תכשיטים מפני שחנות שכזו תרצה גם למכור אותו בהמשך ולהרוויח עליו כסף, עניין שיפחית מערכו עבורכם. כדי לא להפסיד בעסקת המכירה, ומלץ לברר מראש את שווי הפריטים שלכם בעזרת מחשבון זהב מקוון ולאתר חברה אמינה ומקצועית שדרכה תוכלו לבצע עסקה בטוחה ומשתלמת. שימו לב לבחור בחברה מנוסה שניתן לאתר ביקורות של לקוחותיה הקודמים וכזו המורשת על ידי הבורסה למסחר.

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט