מחיר הזהב – איך מחשבים

הזהב נחשב לאחד מחומרי הגלם היחידים כמעט בעולם המצליחים לשמור על ערכם ושוויים הכספי גם במקרים בהם השווקים מצויים במשבר כלכלי וגם במקרים בהם הסחורות הנסחרות בבורסה סובלות מירידות ערך מתמשכות. מהן הסיבות לכך? וכיצד נקבע מחירו של הזהב? על כך תלמדו מהמאמר שלפניכם.

מחיר הזהב – מה חשוב לדעת?

הזהב אומנם נסחר בבורסות השונות ברחבי העולם ומחירו נקבע על פי שער הדולר, אך מבין כל הסחורות הנסחרות בבורסה הוא נחשב לחומר הגלם היחידי ששומר על ערכו ושוויו הכספי לאורך שנים וברוב המקרים הוא איננו סובל מירידות ערך המשפיעות על שוויו הכספי. מחירו של הזהב נקבע על פי אונקיית זהב במשקל ממוצע של כ-31 גרם זהב טהור, כאשר מחירה של אונקיית זהב היא למעשה נגזרת ממחירו של מטיל זהב במשקל קילו אחד של זהב טהור.

מהו זהב טהור וכיצד יודעים שמדובר בזהב טהור?

מחיר הזהב נקבע אך ורק על פי זהב טהור, כאשר הסימון של זהב טהור הינו 24K, קרי, 24 קראט. כאשר זהב מסומן באמצעות סימוני קראט הנמוכים מ-24K מדובר בזהב בו מצויים מתכות נוספות. כפועל יוצא מכך, קיים הבדל כספי בין תכשיטי זהב המסומנים כ-24K לבין תכשיטי זהב המסומנים ב-K (קארט) נמוך יותר, כאשר את תכשיטי הזהב לצורך העניין נהוג לסווג החל מ-9 קראט ועד 24 קראט. לאחר שבודקים את טוהר הזהב, שוקלים אותו ומחירו נקבע בהתאם לשקלול של משקל הזהב וטוהר הזהב, כאשר מחירו של כל גרם הוא נגזרת ממחירה של אונקיית זהב שהיא כמצוין לעיל נגזרת של מטיל זהב טהור במשקל 1 קילו.

כיצד נקבע בפועל מחירו של הזהב?

מחיר הזהב העולמי נקבע על ידי חמישה גופים שונים מהם מורכב שוק הזהב של לונדון הידוע בשם LONDON BULILION MAKER. גופים אלו מייצגים את הבנקים המובילים בתחום סחר הזהב בעולם וקובעים את מחיר הזהב פעמיים ביום במהלך יום מסחר, כאשר השער החשוב ביותר הוא זה הנקבע בסמוך לסגירת המסחר המקומי בלונדון ופתיחת יום המסחר בבורסה של ניו-יורק.

לסיכום, מחיר הזהב הטהור נקבע על פי שוויו של מטיל זהב במשקל 1 קילו, כאשר המחיר איננו מושפע ברוב המקרים ממצב הבורסה והוא איננו תלוי במרבית המקרים בירידות חדות של סחורות אחרונות הנסחרות בבורסה העולמית ולכן הוא שומר על ערכו ושוויו יותר מכל חומר גלם אחר. 

5 טיפים שחייבים לדעת לפני ביצוע עסקה:

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט