מחיר גרם כסף – הסבר איך מחשבים גרם כסף

כלים ופריטים עשויים מכסף נחשבים פופולאריים ואטרקטיביים זה שנים רבות וקיימים כמעט בכל בית בישראל. האם ידעתם שהם יכולים להיות שווים עבורכם לא מעט כסף? בשורות הקרובות נראה כיצד נמדד ערכו של פריט  כזה או אחר, מה מחיר גרם כסף נכון להיום וכמה תוכלו להרוויח מהפמוטים הישנים של סבתא.

מחיר גרם כסף – מדדים להערכת שווי פריט

מרכזו של תהליך מכירת פריט עשוי כסף הוא שלב הערכת השווי. שלב זה מתבצע באמצעות כלים ייעודיים ובוחן מספר פרמטרים מרכזיים. הנה הם לפניכם:

  • משקל והרכב המתכת – דהיינו, מה שיעור הכסף מכלל החומר? מהם שאר המרכיבים? איזה סוג כסף מדובר (סטרלינג הוא הנפוץ ביותר)? ועוד.
  • שנת הייצור – לרוב, פריטים עתיקים יהיו שווים יותר מאשר פריטים חדישים.
  • מצבו הפיסי של הפריט – שבור? שרוט? פגוע? מחירו עלול לרדת בעשרות אחוזים.
  • רמת הביקוש לפריט – ישנם פריטים נדירים יותר ופחות. ישנם פריטים שסוחר כסף יוכל למכור בקלות, וכאלו שהוא עלול 'להיתקע' איתם זמן רב.
  • רמת העיצוב, הגימור והעיטור – או במילים אחרות, כמה הפריט ייחודי, מקורי, מושך, איכותי ומעניין.

מחיר גרם כסף בישראל

מחיר גרם כסף נקבע על ידי יחידת מידה בשם אונקיה. נתון זה משתנה בכל עת, ועשוי להיות שונה לחלוטין בעוד שבועות או חודשים אחדים. נכון להיום (חודש דצמבר של שנת 2018), שוויה של אונקיית כסף עומד על 14.05 דולר (לפני 7 שנים הוא עמד על יותר מפי 3!). באונקיה אחת 31.1 גרם כסף, כך שעל פי שער הדולר היציג, יוצא שמחיר גרם כסף שווה בערך 2 שקלים. חשוב לציין שמדובר בשווי שוק, אך בפועל מקובל להעניק למוכרים פרטיים של פריטי כסף שווי הנמוך בכ-10%, כלומר – 1.8 ₪ לערך. 

עכשיו, כשאתם יודעים מה מחיר גרם כסף, כל שנותר לכם הוא להבין כמה גרם כסף יש לכם בכל פריט ולעשות את החשבון או לפנות אל חברה שמומחית בתחום קניית כלי כסף שתספק לכם את המידע המקצועי. אין כל ספק, גם פריטים שעשויים להיראות כבעלי ערך נמוך כמו סכו"ם מהודר שקיבלתם לברית ומעולם לא פתחתם, או חנוכייה עתיקה שסבתא שלכם קיבלה מסבתא שלה, עשויים להתגלות כ"מכרות זהב" של ממש… 

בהצלחה!

לחישוב מחיר גרם כסף או פדיון הבן הכנסו למחשבון:

5 טיפים שחייבים לדעת לפני ביצוע עסקה:

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט