מחיר גרם זהב – כך תדעו כמה הזהב שלכם שווה

ישראלים רבים מחזיקים בביתם מוצרים שונים המכילים זהב בדרגות טוהר שונות. חלקם כלל לא יודעים על כך. אותם מוצרים עשויים להיות שווים הרבה מאוד כסף. כמה בדיוק? מיד תדעו כיצד מחשבים כמה שווה הזהב הישן שנמצא אצלכם בבית.

סיפורה של אונקיה

אם אורך מודדים במטרים ונפח בסמ"ק, הרי שזהב (ומתכות יקרות נוספות) מודדים באמצעות יחידת מידה בשם אונקיה. אונקיה אחת, למען הסדר הטוב, שווה בדיוק 31.1034768 גרם. זהו הבסיס הראשוני שעליכם להכיר על מנת לחשב מחיר גרם זהב. נתון חשוב נוסף שאי אפשר להמשיך בלעדיו הוא מחירה של אונקיית זהב אחת. נכון לכתיבת מאמר זה (ינואר 2019), שווי אונקיה עומד על כ-1,289 דולר (קצת יותר מ-4,730 ₪). מחלקים את הנתון הזה בנתון הקודם, ומגלים שנכון להיום, מחיר גרם זהב שווה סביב 41 וחצי דולר, שהם קרוב ל-153 שקלים. חשוב לציין שהמחירים משתנים מדי יום, כך שיש להתעדכן בשוטף.

חשיבות טוהר הזהב

הנתון השני המשפיע על מחיר גרם זהב אותו אתם עשויים לקבל הוא מידת טוהר הזהב, או כמו שכולם מכירים – קראט. 24 קראט מייצגים רמת טוהר קרובה לשלמות, וככל שיורדים (18, 14, 9 ועוד) – כך גם מידת הטוהר פחותה. על מנת לחשב כמה שקלים שווה כל קראט, נעשה 153:24 ונגלה שכל קראט שווה 6.375 ₪.

ועכשיו, עוברים לשילוב בין כמות הגרמים ומידת הטוהר. נגלה במהרה שגרם אחד של זהב בטוהר נקי של 24 קראט שווה סביב 160 ₪. אם בידכם מוצר בעל 18 קראט, גרם אחד יהיה שווה 110 ₪. גרם על 14 קראט יקנו לכם סביב 85 ₪, ואם למוצר שלכם 9 קראט, תקבלו בין 50 ₪ על כל גרם קראט.

*נא לשים לב כי המחירים הללו נכתבו בינואר 2019 ויתכן כי אינם רלוונטיים כבר , ניתן להשתמש במחשבון הזהב באתר שלנו ולחשב מחיר גרם זהב אונליין צמוד למחיר אונקיית זהב ומחיר הדולר.

מחיר גרם זהב – עכשיו תורכם

עכשיו, כל שנותר לכם הוא לבדוק כמה גרם זהב שוקלים התכשיטים שבביתכם (ניתן לרכוש משקל ייחודי בעשרות שקלים בודדים) וכך תגלו את השווי המוערך שלהם יחד עם בדיקת רמת הקראט של כל פריט. זכרו – מחיר גרם זהב הוא נתון שמשתנה מדי יום אז אל תתנו לזהב הישן להישכח במגירות ביתכם.

5 טיפים שחייבים לדעת לפני ביצוע עסקה:

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט