מחיר גרם זהב ישן

מחיר גרם זהב ישן, מאמר עם ערך מוסף

בכל יום נעשות בעולם אלפי עסקאות המערבות זהב. זהב היא אחת המתכות הפופולאריות והיקרות ביותר לרכישה, מה שגרם להרבה אנשים לזהות את הפוטנציאל הכלכלי הטמון במתכת זו, ולנהל עסקאות כלכליות שונות. לרוב, עסקאות כלכליות סביב הזהב יכולות להיות שוות הרבה מאוד כסף, אך גם לגרום להפסד. לכן, כל אלו אשר עוסקים או עתידים לעסוק בזהב, צריכים להכיר היטב את עולם הזהב ואת המונחים הקשורים בו. אם אתם מתעניינים בעולם המתכות, מבצעים עסקאות זהב, גם גדולות וגם קטנות, ואפילו אם אתם רק מעוניינים למכור כמה פריטים קטנים של זהב, המשיכו לקרוא.

מונחים חשובים

לפני שאנו מסבירים הכל על מחיר גרם זהב ישן וחדש, נעניק לכם הסבר קצר על מונחים חשובים, שוודאי שמעתם לא פעם אחת, אך לא התעמקתם בפרושם:

אונקיה: אונקיית טרוי היא יחידת מידה אשר משמשת למדידה של מתכות יקרות, וביניהן גם זהב. מחירים של זהב המפורסמים ברחבי התקשורת והעיתונות, נמדדים כולם באונקיות. המשקלים הזמינים, בהם אנו מודדים את הזהב הם בגרמים. על מנת לחבר בין השניים, יש להמיר את יחידת האונקיה לגרמים, על ידי חלוקה של מחיר האונקיה ב- 31.3, כך תקבלו את המחיר היומי של גרם זהב.

קראט: קראט היא יחידת מידה אשר לפיה ניתן לקבוע את דרגת הטוהר (אחוז) של זהב בתוך סגסוגת (תערובת של מתכות). על פי מדד זה, 24 קראט נחשב זהב טהור, כלומר תערובת המכילה 100% זהב, כך שאם התערובת שלכם מכילה 50% זהב טהור ו – 50% מתכות אחרות, היא נחשבת 12 קראט.  

פרמטרים המשפיעים על קביעת מחירו היומי של גרם זהב

גם קביעת מחיר גרם זהב ישן וגם קביעת מחיר גרם זהב יומי מושפעים, או הושפעו בעבר מכמה פרמטרים שונים. מחירו היומי של גרם זהב נקבע על פי ספקולציות והערכות שונות, אך גם על פי עסקאות אמיתיות שנסגרו קודם לכן. פרמטרים נוספים אשר משפיעים על מחירו של הזהב הם ביקוש ועצה למתכת זו בעולם.

הוועדה המחליטה

את כלל הנתונים הללו מביאים בחשבון חמשת חברי הועדה, אשר תפקידה לקבוע את מחיר הזהב ל- 24 השעות הקרובות. חברי ועשה זו מתכנסים פעמיים ביום, כאשר אחד מחברי הועדה מעלה הצעת מחיר, ואילו שאר חברי הועדה בודקים את הביקוש בעבור הצעה זו.  

נתונים חשובים על מחיר גרם זהב ישן

אלו אשר עוסקים באופן קבוע בעסקאות הכוללות רכישה או מכירה של זהב, ודאי בודקים מחיר גרם זהב ישן בשנים ובחודשים שקדמו. הצצה על נתונים היסטוריים יכולה ללמד את הסוחרים על דפוסי העלייה והירידה השונים, לבחון מתי מחירו של הזהב היה גבוה מהרגיל, ומה הביא לעליה זו, וגם לבסס את העסקאות השונות על התנודות במחירים. 

ניתן לבדוק את ציטוט מחיר הזהב אונליין בדף מחשבון הזהב שלנו:

5 טיפים שחייבים לדעת לפני ביצוע עסקה:

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט