מחיר גרם זהב היום

כיצד נקבע מחיר גרם זהב היום?

מחיר גרם זהב היום הוא למעשה מעין מושג תאורטי, אשר בפועל אין לו כל כך משמעות. מחיר הזהב העולמי משתנה כל העת, בהתאם לפרמטרים שונים, ובהתאם למסחר בבורסות שונות ברחבי העולם. מן הצד השני, ישנן עסקאות הנחתמות על בסיס יומי, אשר נקבעות על פי ערכו של הזהב, כך שחייב להיות מעין מחיר קבוע, שלפיו ניתן לתמחר את העסקה. המאמר הבא יסביר לכם בצורה מפורטת כיצד נקבע מחירו של גרם זהב, ומה הם הגורמים המשפיעים על המחיר.  

שיחות ועידה לקביעת המחיר

הפרמטר הראשון אשר משפיע על מחיר גרם זהב היום הוא שיחות הועידה של חמשת הנציגים הרשומים ב- The London Gold Market Fixing Ltd, אשר מייצגים חמישה בנקים גדולים, הפעילים בשוק הזהב על בסיס קבוע. חברי ועידה אלו מקיימים פגישות פעמיים ביום, אחת בבוקר, ואחת ב- 15:00 אחר הצהריים, כאשר המטרה שלהם היא לקבוע שיעור סופי של ערך הזהב נכון לאותו הרגע, על מנת שיוכלו לסגור חוזים על פי ערך זה.  

ניתוחים כלכליים

הפרמטר השני אשר משפיע על מחירו של גרם זהב מבוסס על ניתוחים כלכליים שונים אשר נעשים בהתאם להתנהגות השוק. כלומר, המחיר אינו יכול להיקבע על פי ספקולציות בלבד, ולכן הוא נקבע בהתאם לעסקאות אמיתיות אשר נחתמו ביממה האחרונה. העסקאות הללו קובעות את מחירו של גרם זהב ל – 24 השעות הקרובות, בנוסף לפרמטרים אחרים.  

ביקוש והיצע

הפרמטרים האחרונים אשר לפיהם נקבע מחיר גרם זהב היום הם ביקוש והיצע בשטח. בניגוד למוצרים אחרים אשר הפקתם משפיעה על הכמות הכוללת שלהם, ועשויה לגרום למחסור, הפקה של זהב בפועל, אינה משפיעה על הכמות שלו, מאחר והפקתו אינה גורמת לו להתכלות. כך, כל הזהב אשר נכרה אי פעם מצוי בצורה כזו או אחרת ברחבי העולם, ויכול לחזור לשוק בכל שלב. על כן, הפרמטר אשר משפיע רבות על מחירו של הזהב הוא למעשה הביקוש, ואילו קביעת המחיר למעשה אינה תלויה כלל בכריה או בהפקה של החומר.  

תהליך חישוב מחיר גרם זהב היום

כאמור, מחירו של הזהב נקבע על בסיס יומי על ידי חמשת חברי הוועדה, אשר מונו לצורך התפקיד. הנציג הבכיר מבין חמשת הנציגים מציע הצעת מחיר, אשר קרובה מאוד למחירו המשוער של זהב יממה לאחר שנקבע המחיר האמיתי. שאר הנציגים של הועידה בודקים במהרה את כמות העסקאות אשר יכולות להיסגר בהתאם להצעת מחיר זו, ומציגים בפני שאר המשתתפים את כמות הזהב המדויקת שהבנק שלהם מעונין לרכוש, בהתאם להצעת המחיר הנוכחית. כעת, נעשית בדיקה אשר תפקידה לבחון מה הוא המאזן של הזהב לאחר המכירות והרכישות. אם המאזן עומד על 0, נסגר מחיר הזהב בהתאם להצעה שהועלתה, אם לא, יעלו או ירדו ההצעות בהתאם, עד שייסגר המחיר הסופי.

ניתן לבדוק את ציטוט מחיר הזהב אונליין בדף מחשבון הזהב שלנו:

5 טיפים שחייבים לדעת לפני ביצוע עסקה:

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט