מחיר גרם זהב במזומן

מחיר גרם זהב במזומן, וכיצד מבצעים את החישוב

זהב היא אחת מהמתכות החשובות והיקרות ביותר בעולם, אשר השימוש והסחר בו נעשים כבר תקופה ארוכה. הזהב משמש תחומים רבים בעולם התעשייה, החל מתחום התכשיטנות, וכלה בתחומים כמו רכיבים אלקטרוניים ואפילו רכבים. חוץ משעונים, טבעות, עגילים, צמידים ושרשראות העשויים זהב שכולנו מכירים, ישנם גם שמלות בהם שזור הזהב, אשר נמכרות במאות אלפי דולרים, וגם בכל מחשב בו אנו משתמשים מוטבעים פינים של זהב על גבי המעבד. הזהב מסמל בעבור כולנו יוקר מחיה, מעמד גבוה ומוצרים יקרי ערך, כך שהרבה עסקאות נסגרות בעולם סביב מתכת יקרה ומיוחדת זו.

הוועדה שבזכותה הכל מתנהל

אם אתם  עוסקים או עתידים לעסוק בעסקאות הכוללות זהב, אפילו הקטנות ביותר, של מכירת כמה תכשיטים עתיקים, חשוב מאוד שתכירו היטב את המונחים הקשורים לתחום. מחיר גרם זהב במזומן הוא יחסי, ומשתנה מיום ליום. למעשה המחיר נקבע בעקבות תחזיות וספקולציות, אך גם בעקבות עסקאות אמיתיות שנעשו ביום הקודם. את מחירו של הזהב קובעת ועדה מיוחדת, המונה 5 משתתפים, הממוקמת בלונדון. חמשת המשתתפים בוועדה הם נציגים של חמישה בנקים גדולים, אשר מבצעים עסקאות זהב על בסיס יומי. הוועדה נפגשת פעמיים ביום, ולאחר מספר הצעות ודיונים קובעת את מחיר הזהב ל – 24 השעות הקרובות.  

מה זה קראט?

אחד המונחים החשובים בתעשייה, אשר יכולים לסייע בחישוב מחיר גרם זהב במזומן הוא קראט. הקראט הוא יחידת מידה פופולארית לתיאור דרגת הטוהר של סגסוגות אשר מכילות זהב ופלטינה. על פי המדדים הללו, זהב טהור, כלומר 100% זהב בתערובת הוא 24 קראט. כאשר חצי מהסגסוגת מכילה זהב, והחצי השני מכיל מתכות אחרות, הרי שמדובר בתרכובת שערכה כ- 12 קראט. אצלנו בארץ, מוצרים אשר מכילים פחות מ- 9 קראט, אינם יכולים להיחשב כמוצרי זהב על פי החוק.    

תהליך קביעת מחיר גרם זהב במזומן

תהליך קביעת מחיר גרם זהב במזומן מתחיל בהצעה של אחד מחמשת חברי הועדה. הוא מעלה הצעת מחיר, אשר לרוב תהיה קרובה למחיר של היממה הקודמת, כאשר כל שאר חברי הוועדה בודקים כמה עסקאות יוכלו לסגור במחיר זה, ומדווחים כמה גרם  של זהב הם מעוניינים לרכוש. אם המאזן של המכירות והקניות מגיע ל – 0, נקבע שערו של הזהב לאותו היום.    

מידע חשוב נוסף

את תהליך קביעת מחיר גרם זהב על בסיס יומי ממנים הסוחרים. כל סוחר, אשר מבצע עסקאות זהב, מחויב בתשלום של 20 סנט בעבור כל אונקיית זהב אשר נמכרה. תהליך קביעת מחירו של הזהב הוא תהליך חשוב ביותר מאחר ובכל יום מאות אם לא אלפי אנשים מתבססים על הימורים לגבי מחירו של הזהב ביום העסקים הבא, מה שעשוי לגרום להם לרווח גדול או להפסד גדול, הכל בהתאם לתוצאה.

ניתן לבדוק את ציטוט מחיר הזהב אונליין בדף מחשבון הזהב שלנו:

5 טיפים שחייבים לדעת לפני ביצוע עסקה:

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט