למכור זהב: איפה הכי כדאי?

מכירת זהב הינה פעולה מכירה אישית במסגרתה תוכלו למכור את מוצרי ותכשיטי הזהב הנמצאים בבעלותכם. פעולה זו מאפשרת לכל אחד ואחת מביניכם למכור מוצרי ותכשיטי זהב שונים כגון:

  • מטבעות זהב צחור/לבן
  • שרשראות זהב צחור/לבן
  • עגילי זהב צחור/לבן

ועוד מגוון רחב של תכשיטים המיוצרים מזהב צחור (זהב צהוב), זהב לבן או זהב "רוסי" הידוע גם בשם זהב ורוד.כמו כן, תוכלו  למכור זהב פיזי אחר הנמצא בבעלותכם, לרבות, מטילי זהב ומטבעות בוליון זהב המיועדות לצרכי מסחר והשקעה ו/או מטבעות לאספנים.

כיצד נקבע מחיר הזהב?

זהב מחיר נקבע בהתאם לאונקיית זהב הנסחרת בבורסות העולם השונות. נכון לפברואר 2018, אונקיית זהב אחת (במשקל 28.35 גרם) הינה שוות ערך ל-1,339$. לפיכך, כל גרם זהב המכונה "פיין" הינו שווה ערך ל-47$ לערך. יחד עם זאת, חשוב לציין ולהבהיר שתכשיטי הזהב השונים אינם מיוצרים מזהב טהור אלא מתרכובת של מתכות שונות וככל שערך הזהב בהן גדול יותר כך ערכן הכספי גבוה יותר.

תכשיטי זהב מסווגות על פי "קרט" שהיא למעשה יחידת טוהר זהב, כאשר זהב טהור מסווג כ-24 קרט (K24). תכשיטי זהב המשלבים בתוכם מתכות נוספות יסווגו בין היתר כ- 14K, 18k וכו.

  • תכשיטי זהב  14K  יסומנו במספר 585 המעיד על כך שבתכשיט 58.5% של זהב טהור
  • תכשיטי זהב 18k יסומנו במספר 750 המעיד על כך שבתכשיט 75%  של זהב טהור.

במידה ותהיו מעוניינים למכור זהב של תכשיט 14K כל שתדרשו לעשות על מנת לחשב את שוויו הוא להכפיל את אחוז הזהב הטהור בתכשיט (58.5) בשווי ה-"פיין" (גרם זהב נכון להיום הינו 47$) ואת התוצאה לחלק ל-100 ולקבל את שווי גרם הזהב בתכשיט.

למכור, להחליף או למשכן? ההחלטה בידיים שלכם

מכירה של תכשיטי זהב מתאפשרת באמצעות שלוש שיטות מכירה מרכזיות:

  • מכירת התכשיט לידי גורם אחר תמורת כסף במזומן בהתאם לשווי התכשיט ומשקל הזהב בו
  • משכון התכשיט בחנויות למכירת תכשיטי זהב- המשכון היא למעשה הצבת התכשיט "על המדף" לצרכי מכירה בחנות, כאשר לאחר מכירתו תקבלו מידי בעלי החנות את שווי התכשיט בכסף מזומן בקיזוז עמלת המשכון המשתנה ממקום למקום.
  • החלפה- תוכלו למסור את תכשיטי הזהב שברשותכם לבעלי חנויות למכירת זהב ותמורתם לרכוש תכשיטים אחרים בשווי הערך של התכשיטים אותם מסרתם. כמו כן, תוכלו להוסיף סכומי כסף לשווי התכשיט ולהתחדש בתכשיטים יקרים ויוקרתיים יותר מאילו שמסרתם.

היכן ניתן לקיים פעולת מכירה של תכשיטי זהב או מוצרי זהב אחרים?

את תכשיטי הזהב או מוצרי הזהב האחרים העומדים לרשותכם, לרבות, מטבעות זהב ומטילי זהב, תוכלו למכור למספר גופים שונים כגון: סוחרי זהב, חנויות תכשיטים וזהב, חברות משכון, אספנים פרטיים הרוכשים מוצרי זהב שונים ועוד. כיום, תוכלו למכור זהב גם באמצעות רשת האינטרנט והרשתות החברתיות.

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט