הסיפור מאחורי מטבע זהב ג'ורג

לאורך שנים רבות בהיסטוריה האנושית, הממלכה הבריטית נחשבה למעצמה עולמית אשר הטביעה את חותמה על מדינות שונות ברחבי העולם אותן היא כבשה או רק שלטה, הממלכה הבריטית מטבעות זהב רבים ואחד מהם הוא מטבע זהב ג'ורג הלא הוא הסוברין האנגלי.

מדריך מכירת זהב ישן

מטבע הסוברין הבריטי

בשנת 1489, המלך הנרי השביעי החליט לקבע את ערכו של מטבע הפאונד הבריטי (המוכר לנו כיום כמטבע הלירה שטרלינג) באמצעות מטבע זהב 23 קראט, מטבע זה הגיע במשקל של חצי אונקיית זהב (כ-16 גרם לערך) והוא היווה למעשה את הגלגול הראשון והעתיק ביותר של מטבע זהב סוברין אנגלי הנמכר עד היום בשוק מטבעות הזהב לאספנים. מטבע הסוברין הבריטי החזיק מעמד במשך 115 שנה עד לאיחוד בריטניה עם סקוטלנד שבמהלך שנות איחודן פינה את מקומו למטבע שווה ערך אחר ורק בשנת 1817 המטבע חזר לתחייה בהשפעת המהפכה התעשייתית ברחבי העולם.

מטבע זהב אנגלי עליו מוטבע ג'ורג הקדוש

החל משנת 1817 מטבע הזהב הבריטי המפורסם ביותר זכה לכינוי מטבע זהב ג'ורג וזאת מכיוון שהוא נשא את דמותו של ג'ורג הקדוש, כאשר בצד אחד של המטבע הוטבעה דמותו של ג'ורג הקדוש ומצידו השני של המטבע הוטבע איור של ג'ורג הקדוש כאשר הוא רכוב על סוס עם חרב בידו ודרקון מוטל תחתיו. מטבע זה היה נפוץ ביותר באזור מדינות הים התיכון, כולל היישוב היהודי בארץ ישראל במהלך המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20, ולכן עד היום הוא נחשב למטבע זהב נפוץ ומבוקש בקרב אספני מטבעות זהב ישראליים אך כלל עולמיים באותה מידה.

מהו ערכו של המטבע היום?

לאורך שנות ההיסטוריה הונפקו עשרות דגמים של מטבעות זהב סוברים אלו ובהן המטבע המדובר עם דיוקנו של ג'ורג הקדוש, כאשר משקל המטבע המקורי שיוצר ע"י האנגלים שקל של 7.988 גרם ובטוהר זהב של כ 22 קראט. מטבע זהב זה נמכר בישראל בין 1000 ₪ ל 1500 ₪ כל עוד מדובר בשנה שאינה מיוחדת, מחיר זה תלוי במצב המטבע , השנה בה הונפק , בשער הזהב ובביקוש באותה תקופה למטבע זהב זה בשוק.

לסיכום, מטבע הזהב האנגלי הידוע גם בכינוי מטבע זהב ג'ורג הוא אחד ממטבעות הזהב הנפוצים ביותר בקרב אספני מטבעות זהב מכל העולם, לרבות ישראל.

הנחיות למכירת מטבעות זהב:

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט