אספנות מטבעות: מקצוע שעבר מהעולם?

בעידן בו כולם מדברים על המטבע הוירטואלי ביטקוין, מכירת מטבעות זהב הינה פעולה הממשיכה להעסיק מאות אלפי אספני מטבעות מכל רחבי העולם.

בישראל, בדומה למדינות אחרות מסביב לעולם, מונפק מטבע הבוליון הידוע גם בשם "לירה זהב". מטבע זה החל להיות מונפק בישראל בשנת 2010 ומאז ועד היום הונפקו אלפי מטבעות בוליון המיוצרים מזהב, כסף ומתכות נוספות. מטבע הבוליון הינו מטבע שמשקלו מוטבע על גביו והא נועד בין היתר לצרכי מסחר במטבעות בין אספני ורוכשי מטבעות מכל העולם.

gold ounce coin

היתרון המובהק של מסחר במטבעות בוליון טמון בעובדה שכל הרווח המונפק לסוחר פטור ממס וזאת מכיוון שרשות המיסים בישראל רואה במטבע ה-בוליון כהשקעה פטורה ממס.

מה חשוב לדעת על מטבע בוליון?

מטבע הבוליון בישראל מופק על ידי החברה הישראלית למדליות ולמטבעות והוא מוגדר כמטבע אספנות על ערך נקוב של 20 ₪, כאשר שווי המטבע נקבע מדי יום בהתאם למחיר הזהב בעולם ולשערו היציג של הדולר.

המטבע הינו בקוטר של 32 מ"מ והוא מגיע במשקל של אונקיה זהב אחת בטוהר זהב של 24 קראט. לאורך השנים הונפקו מספר מטבעות בוליון בישראל, כאשר כל מטבע מונפק ב-3600 יחידות בלבד וזאת על מנת להעלות את ערכו בקרב רוכשי המטבע העושים בו שימוש לצרכי אספנות, השקעה או מסחר. ברחבי העולם, הבוליון מופיע בצורת מטילי זהב או מטבעות זהב והוא משמש לצרכי מסחר במסגרת מכירת מטבעות זהב בין מחזיקי הבוליון.

מטבעות זהב לאספנים

כל קונה זהב צריך לדעת שהמסחר בזהב הינו עתיק יומין ולכן בין אספני המטבעות מסביב לעולם "מתגלגלים" אלפי יחידות של מטבעות זהב בעלי ערך גבוה, כאשר בשנת 2002 נמכר בבית מכירות פומביות מטבע זהב אמריקאי אשר נטבע בשנת 1933 בשווי של יותר מ-7 מיליון דולר.

מכירת מטבעות זהב בין אספנים הינה פעולה המיושמת כיום באמצעות בתי מכירות פומביות מכל העולם ובאמצעות רשת האינטרנט שבדומה לכל תחום מסחר אחר, הפכה את המסחר בטבעות זהב לזמין ונגיש יותר עבור אספני מטבעות מכל העולם.

כיצד נקבע שוויו של מטבע זהב

ערכו של המטבע זהב נקבע בהתאם למידת טוהר הזהב ממנו הוא יותר, כאשר ערכם של מטבעות הזהב לאספנים נקבע בין היתר בהתאם למצבו של המטבע, משקלו, נדירותו, שנת הנפקתו ומספר המטבעות אשר נטבעו בעת ייצורו והנפקתו.

בקרב אספני מטבעות זהב, הליך מכירת מטבעות זהב מתבצע באמצעות גורם שלישי אשר בוחן ומעריך את מצבו הפיזי של המטבע וזאת לצרכי הערכת שוויו, כאשר ערך המטבע לאספנים נקבע בעיקר בנדירות המטבע. תחום אספנות מטבעות הזהב דורש ידע מקצועי נרחב ומיומנות גבוהה הנדרשת לעיתים לצרכי הערכת שווי מטבע זהב.

כיום, בעידן רשת האינטרנט, מקורות המידע אודות אספנות מטבעות זהב הינם רבים ומגוונים והם מאפשרים גם לאילו שעד היום לא עסקו או התמחו באיסוף מטבעות זהב, להתחיל לעשות כן ולייצר לעצמם אוסף של מטבעות זהב שאינן מאבדות מערכם.

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט