מטבע זהב קרוגראנד

מטבע זהב אונקייה של דרום אפריקה

מטבע זהב קרוגרנד הוא הבוליון המודרני הראשון שמכיל בדיוק אונקיה אחת של זהב. מטבע זהב קרוגרנד הוא הבוליון המודרני הכי נפוץ שיש בעולם. ועד היום הונפקו קרוב לחמישים מיליון אונקיות זהב בצורת מטבע קרוגראנד. והכמות הזו של הקרוגרנדים גדולה יותר מכל מטבעות זהב הבוליון המודרניים האחרים גם ביחד.

הקרוגרנד אושר על ידי הבנק המרכזי של דרא"פ. הקרוגרנד פותח כאמצעי לשווק זהב ואמצעי להשקעה..
לקרוגרנד יש כמה תכונות יחודיות בהשוואה לאפשוריות השקעה אחרות בזהב.
משקל הזהב שהכיל הקרוגרנד היה בדיוק כמשקל אונקיה אחת וזה הקל על חישוב המחיר שלו וחישוב כמות זהב של מספר מטבעות. ובכך הקרוגרנד היה שונה ממטבעות זהב אחרים וישנים יותר שהיו קיימים בשוק. משקל של מטבע סנט-גודנס למשל הוא 0.9675 של אונקיה: כמה היה שווה מטבע מסוג זה אם מחיר הזהב היה למשל 140$? אז במקרה של הקרוגרנד החישוב הוא תמיד הכי פשוט 140$ .

סוף עידן הזהב של סחר במטבעות זהב

בחציו הראשון של המאה העשרים הנפקה של מטבעות זהב הפסיק להיות חוקי,בגלל שהזהב איבד את המעמד שלו בתור אמצעי לסחר ותשלום. מטבע זהב מסוג קרוגרנד שימש בעיקר לאספנות סחר או השקעה.

בתקופה ההיא מטילי זהב היו אפשרות השקעה בזהב בפרמיה לא גבוהה. הבעיה איתם הייתה שהם היו מאד גדולים והיוו מאות אונקיות.מאפיין ייחודי נוסף של הקרוגרנד – הצגת מטבע עם משקל מדויק של אונקיה הפך את אפשרות ההשקעה לנוחה יותר לקהל רחב יותר של משקיעים ולא היה צורך בידע של חישובי זהב ומחירי זהב.

עוד יתרון שהיה למטבע קרוגראנד הוא בקניית מטילי זהב המטילים היו צריכים לעבור בדיקה של משקל וטוהר. כל המטילי הזהב הונפקו על ידי חברות פרטיות.ומטבע הקרוגרנד הונפק על ידי המששלה, אז הוא זכה לאמינות גבוה בטוהר ובמשקל שלו..

ובנוסף מטבע קרוגרנד היה תחת מעמד חוקי אז המסחר בו לא היה מחויב במע"מ או מכס בהרבה מדינות, וזה הקל מאוד על תהליך הפצתו.

קרוגרנד זוכה להצלחה רבה והיה המטבע הפופולארי ביותר בשנות השבעים ותחילת שנות השמונים. בעקבות הצלחתו של הקרוגרנד מדינות אחרות החלו להנפיק מטבעות זהב בוליון שהיו דומים לקרוגרנד.

עוד רקע על מטבע זהב מסוג קרוגראנד

לקרוגרנד היה גם תקופות לא טובות. ב- 1985 ארצות הברית ומדינות אחרות אסרו את היבוא של קרוגרנדים כאות מחאה על השלטון בדר"א. האיסור הזה נמשך עד ל 1994-1995..
.
הקרוגרנד הוא 91.67% זהב ו 8.33% נחושת וזה מה שנותן לו את הגוון האדמדם שלו וחוזק בהשוואת לסגסוגת בשילוב כסף.

עיצוב הקרוגרנד הוא בהשראת הנשיאה המפורסם של דרא"פ שכיהן ב 1983 פול קרוגר והמטבע נושא את דיוקנו השם קרוגרנד הוא חיבור של שתי המילים קרוגר ורנד, בגב המטבע מופיעה אנטילופה שהם אחד הסמלים הלאומיים של דרא"פ הקרוגראנד עוצב על ידי קוארט סטיינברג על הקרוגרנד לא מופיע ערך נקוב והרעיון מאחורי זה הוא הדגשה של משקל הזהב במטבע כגורם מרכזי בערך שלו.

מעוניינים בפרטים נוספים על מכירת מטבעות זהב ? לחצו כאן 

חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב:

Or let us call you:

סגירת תפריט